Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

router o Comhem 8000

router o Comhem 8000

Hej jag har en ny router sedan februari i år men denna funkar inte så bra. Det är en d-link DI604. Den hänger sig ca 1 gång i timmen. Detta är irriterande eftersom man måste starta om routern och denna är ej i samma rum. Funderar nu på att köpa en ny.

Är det någon som kan rekomendera en? Är det någon som vet något om "3Com OfficeConnect Cable/DSL Gateway" om denna passar med comhem 8000?

Eller är det någon som har någon bra ide vad som kan vara fel med min gamla router?
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »


Hej på dig Johan.

Jag rekommenderar inte D-Link! D-Link är jätte bra på att göra routrar och switchar, men inte till konsument. Dom produkter som ingår i Konsument sortimantet håller alldeles för låg kvalitet!

Jag rekommenderar Zyxel eller Netgear för den som håller hårt i slantarna, det är liknande produkter som fungerar bättre.... 3 Com har jag inte mycket erfarenhet av....

Vill du ha riktigt bra grejer så blir det HP Procurve eller Cisco Systems, men då kostar det lite extra.

Lycka till!

// M

Jag har en d-link DI604, och den uppförde sig lite som du upplever det + att jag alldrig kom upp över 2 Mbit/s, men efter att jag uppgraderade firmwaren så fungerade den perfekt!

Ny firmware hittar du på www.dlink.com (OBS! inte .se)
kan vara värt att prova om du nu inte redan har gort det.
Har samma problem man måste bryta strömmen di-604 för att få tillbaka nätet. Har telia 2mb lina,dom skyller på d-link och vice versa, har även uppdaterat firmwaren men det hjälper ej.
Minion menar du att det hjälper med att byta routerfabrikat??

Annons
Jag har googlat på DI604 och det är inte bara jag o axl som har problem med denna routern, den verkar vara av sämre kvalite.
Jag har avverkat 2st DI604 de funkar bra till alla ADSL under 1mbit så fort de går över så kan ni kasta dem eller bara använda switch delen i dem när ni köper ny router.
Just ja skulle rekommendera att använda IPCop som brandvägg/Gateway
Jag använder min burk som router jag. :)

Jag menar att D-Link inte håller måttet, och byter du router så är problemen lösta!

Nu kör jag visserligen själv med D-Link idag, men det är den nya serien ADSL routrar med trådlöst nätverk, kommer inte ihåg vad den heter, men den verkar fungera ganska bra, kör med externa antenner för att få bra signalkvalitét, men jag kan INTE rekommendera D-Links konsument program.......

// M
Hej,

två sätt du skall kolla
kolla om du har skräp i datorn
och gör som Hannibal säger sakta ner.

Du får bränner egen bruk
Uppdaterade min routers firmware från 3.06 till 3.09, får testa lite nu och se om det hjälper. Skriver hur det har gått. Jag har en Rev. D

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem