Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

router o Comhem 8000

router o Comhem 8000

Hej jag har en ny router sedan februari i år men denna funkar inte så bra. Det är en d-link DI604. Den hänger sig ca 1 gång i timmen. Detta är irriterande eftersom man måste starta om routern och denna är ej i samma rum. Funderar nu på att köpa en ny.

Är det någon som kan rekomendera en? Är det någon som vet något om "3Com OfficeConnect Cable/DSL Gateway" om denna passar med comhem 8000?

Eller är det någon som har någon bra ide vad som kan vara fel med min gamla router?
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

ja har osse updaterat till 3,09 hadde 3,07 innan där står ju faktiskt i readmefilen att dessa problem nu skall vara lösta. vi får väl se
Hej Johan!
Det är ju en skog av möjligheter. Jag har använt min D-link 604 till Telia 0,5, 2 och 8 Mb utan problem och även nu till 24 Mb utan problem. Du bör kolla om dina anslutningar till Com Hem är ok. Annars har D-link ett support nummer när man får jätte bra hjälp. Kan ju vara fel på routern eller........

Lycka till!
Uppdaterade min router i tisdags (26/4) och den har inte hängt sig en ända gång idag (28/4)...ser bra ut får hoppas att det håller.
Annons
D-link 604 är skräp enda som är bra i den är switch funktionen... Enda anledningen till att jag köpte en ny sådan och hoppades på det bästa var att den var den enda jag kunde hitta som var billig och hade VPN pass through... men annars är through putten på wan porten helt åt helvete... Men nu kör jag IPCop och har aldrig varit nöjdare.. :)

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem