Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Original OS skivor

Original OS skivor

Om jag har original skivor med Operativsystemet på men har slarvat bort nyckeln kan man få en ny nyckel från Microsoft? Finns det något man kan uppge till Microsoft så att de ser att skivorna är original?
Antal svar på detta inlägg: 9
Här har du ett förslag:
http://www.magicaljellybean.com/keyfinder/
Men det är ju om jag har det installerat på min dator och jag kan söka i registret, men om jag inte har just det operativsystemet i min dator utan vill formatera om den och installera med min originalskiva men har slarvat bort min nyckel kan man då ringa till Microsoft och få en ny eller om de kan hitta originalnyckeln i sitt register.
Challe!

Har du inte produktnyckeln fastklistrad någon stans på din burk???
Annons
Nej, detta OS har jag haft på en gammal dator som jag inte har längre och så hittade jag skivan men ingen nyckel så då är det väl bara att kasta skivan för jag har ingen original nyckel.
Det går ju att köpa en ny nyckel från Microsoft...
Kan jag göra det på nätet och var från i så fall?
skivan ger dig inte rätt till en ny installation. du måste ha etiketten som följer med skivan. om det är en dator som inte är förinstalerad med os och det är en recoveryskiva du har, är det en recoveryskiva du har, så sitter ettiketten på datorn.

tänk att det skall vara så svårt att fatta detta
merparten av datorerna kommer med förinstalerat os
de som inte gör det har i de flesta fall ett os som bara gäller att användas på en dator. och då kommer äkthets intyget att finnas med på olika ställen
beroende på vilket os det är och hur licensen varar. eller så finns det hos den som instalerade os-et.

att du inte har etiketten , får dig att bita i det sura äpplet
det är ju försumligt att bara slarva bort det.
eller är det något annat??
Challe!

Du kan köra telefongrejen. Men det är nog lättare att köpa nytt.

Jag har aldrig provat. Men du verkar vara på "bettet".

http://support.microsoft.com/kb/950929
Om du har det igång på en annan datorså kan du installera SIV,vet ej tillverkaren..googla så hittar du det.. eller speccy från piriform o köra nått av programmen så kan du se din nyckel till ditt op.. och skriva av ditt nyckel nummer,men om du inte har op:t installerat på nån burk så ere svårt..Då vet jag ej hur man göra förutom att ringa microsupporten..Lycka till o meddela oss hur det gick..MVH Laze

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem