Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Netgear Model WNR854T

Netgear Model WNR854T

Jag har en Netgear router model WNR854T och en telefonbox som är kopplad, datauttag, telefonbox och från teleboxen till routern som är trådlös. Jag har sedan en dong i datorn.

När jag kör TP-test med den kopplingen så får jag Ta emot filer 23.06 Mbit/sek och skicka filer 20.35 Mbit/sek på ett 100/100 abonnemang.

Vad är det som är felet att jag inte får mer hastighet?
Antal svar på detta inlägg: 3
Challe!

Har du testat göra en fabriksinställning på routern? Sedan se till att du har rätt wireless satt på routern... och sedan auto på ditt nätverkskort eller den specifika wireless signalen inställd på ditt nätverkskort

20/ 20 MB som du har är inte dåligt. Men du betalar ju för mer. Så något är
fel. Prova mitt knep. Det brukar lösa det mesta.
jag tror inte felet ligger i routern
en ren gissning
TP-test ska man inte förlita sig på, den visar olika med olika webbläsare plus att det beror på vilken TP-test man använder, de visar olika alla och allt beror på är servern man testar mot, den kan ligga kanske som 3-4 i rad eller liknandes...
jag har en 100/10 lina och kör med både router (trådbunden) och utan router med samma usla resultat .... nedhastigheten visar den på 30-40 Megabits vilket är lågt, men innebär inte att det är just den hastigheten jag har....

Däremot när jag drar (laddar) ner filer från FTP-servrar så går min lina maximalt ner med 100 Megabits/sec eller på ca.a 12megabytes/sec vilket lever upp till den hastighet jag betalar för.

Sen får man tänka på vad man betalar för, står det "Upp till 100 MB" så innebär det ju inte att man kommer upp till den hastigheten alltid, man kanske ligger på 60-80% av den "Upp till" maxhastigheten

Min internetleverantör har en egen testsida som vi kan mäta mot just den servern som de tillhandahåller och ligger närmast mig och mot den får jag alltid Max hastighet, sen beror allt på mot vilka servrar man omdirigeras därifrån som kan minska på hastigheten betydligt i värsta fall, mot önskat slutmål

//Deda

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem