Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Waste toner Container Phaser 6110

Waste toner Container Phaser 6110

Färglaser Xerox Phaser 6110.
Har fått meddelande om att byta Xerox Waste toner Container Phaser 6110.
Även att byta toner Magenta. Det senare förstår jag för jag har skrivit ca 600 sidor och det är ju en sniktoner (500 sidors) med från början.
MEN grejen som ska fånga upp tonerspill ska ju ha en driftcykel på 5000 sidor.
Varför har den blivit full?
Kan jag tömma den den manuellt och använda samma behållare?
Vore tacksam för tips.
Bild av detaljen se http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=596925
Antal svar på detta inlägg: 5
Det borde gå alldeles utmärkt att tömma den manuellt. Det har vi gjort på jobbet många gånger, visserligen inte den skrivaren, MEN EN VARNING. Häll det inte i toalettstolen eller i något vatten. Du och golv och massor med annat kommer att bli SVART.

Häll det ute i någon rabatt.
PerAsk - bra svar. Jag har själv tänkt i de banorna.
Kan man skölja ur den och lufttorka den sedan innan jag monterar in den i skrivaren?
Jag misstänker att avkännaren i skrivaren borde nollställas eller sköter den själv? Är det nån optisk avkänning tro?
MEN varför har den blivit full på så kort tid?
Kan det bero på att jag fått skrivaren utbytt mot en "reconditionerad" skrivare på garantitiden. Jag vet ju inte om behållaren var nästan full på den.
Skrivaren är ju en nätverksskrivare. Jag anslöt den till enClasOlsson router. Fick skrivaren utbytt på garanti efter att ha funka några ggr via routern.
Till slut misstänkte de att routern var problemet så jag köpte en ny router Netgear och har efter det inte haft sådana problem men vissa andra - att skrivaren tappat kontakt med routern som tilldelat den en DHCPadress.
Ska ändra detta så att skrivaren har ett fast ipnr. Kanske löser detta problem.
Jag skulle nog låta bli att hälla vatten i den. Vatten och toner blir en hemsk smet.
Varför den är full har jag inte någon aning om. Oavsett vilket nu, så har du ju inget att förlora på att prova med att tömma den manuellt.

Varför jag varnar för vatten. Jo, min kollega tömde en sådan i toalett stolen. Oj oj oj så svart det blev i toalettstolen och på govlet, då det spred sig även dit. Hurtigt tog en vatten och pappershandukar för att börja torka upp på golvet. OJ OJ OJ så det blev då. Våra städerskor fick slita i dagar för att få rent allt.
Annons
köp en tom behållare ,
och sänd den fylda till någon som recyklar färgpatroner

Birger , du fick en full uppsamlare , vid skrivarbytet.
ett vanligt förfarande bland de flesta företagen, men onödigt oproffsigt
Tack för svaren. Det är nog säkrast att köpa en ny uppsamlare och byta. Ser att jag kan komma över en för 135 kr.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem