Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Köpa dator på nätet

Köpa dator på nätet

.....det är marigt. Jag köpte av Misco i Lidköping en Lenovo G560.

Det stod då att den hade HDMI-anslutning. Idag står det:

"Denna dator har endast VGA-utgång, ej HDMI-utgång. (Fel i specifikationerna).

Jag gav 3000:-. Hur stort tillgodokvitto skall jag begära. Datorn är bra, men
är ju så nära skrot man kan komma. Osäljbar!

Polisanmälan orkar jag inte med. Jag begär alltihop tillbaka.

Återkommer i ärendet.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Leiake - verkar som du fått en bra kontakt på det nya stället. Lokala handlare brukar ha en bra service och de tycker nog att det är kul med en mycket datakunnig snubbe i sina "bästa år". Hemma bio etc. Du hänger med. Vad säger grannarna när du drar på? Hur är det med "compact living"? Öppna ytor. Du behöver väl inte städa så ofta? Räcker det med en sop numera? Skulle passa mig.
Lycka till i ditt nya boende och med all teknik!
Appropå sladdar.. Såg nåt test för länge sen i en Ljud/Bild-tidning.. Tidningen intervjuvade tillverkare av just sladdar för ljud och bild.. När dom blev ställda mot väggen dock så kunde dom inte sjäva avgöra vilken sladd som användes i ljud/bildtester.. Dom fick lyssna och se på ljud/filmklipp där olika kablar användes. Testerna blev helt missvisande, och dom satte höga betyg på sladdar från Biltema medans kablar för runt 1000/2000 kr från HIFI-butiker fick låga betyg..

Det är bättre att köpa billigt "skit" från Biltema.. När inte ens tillverkarna själva kan se/höra skillnad på sina produkter jämfört med billigt "skit" så kan man lika gärna köpa billigt..
elens lagar kan ingen trolla med
däremot så kan man det med utseendet

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem