Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Ie10 och Vista

Ie10 och Vista

http://korta.nu/4emad

Drömmer ni om IE10 och har vista!!! Glöm det!!!

Vilket mygel med allt!!
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

XP'n leder fortfarande i marknadsandelen, sen kommer Windows7 och Vistan'n halkar efter...
Vista'n kommer snart att falla i glömskan som Windows ME gjorde...
Äntligen en bakåtsträvare som jag. Win7 är kanon utan tvekan i klass med XP.
Win7 kräver bättre RAM osv medan XP är toppen med halvgammal dator.
98se är bra med programmen som passar den tids eran. Helt beroende på vad man vill uppnå. Me & Vista är missfoster.
Enda anledningen XP leder är att alla är snåla.
Det är dags att leva i nuet...
Annons
Alla dessa nya program... Har hört att Microsofts nya Windows 8 redan börjat läcka ut i olika beta modeller, tycker inte det var länge sedan man satt vid en maskin med Windows 3.5.

Och hur kan dom komma med en IE10 när det inte alls var länge sedan som de fick IE9 att fungera någorlunda med Vistan.
Man behöver inte nödvändigtvis vara snål för att man prioriterar andra saker ( bl.a resor, kanske nya möbler, osv..) att köpa än en ny dator eller Operativsystem så fort det kommer ut på marknaden.

For att "bara surfa" på nätet, så duger Win98 bra till det, billig, stabil och enkel OP-system...



DedaPera:> fel win7 har gått om Xp. Läste just i PC-tidningen: citat:

Microsoft har länge försökt fasa ut Windows XP, men operativsystemet biter sig fast och det är många som fortfarande inte kan tänka sig något annat i sin pc. Men i början av april hände det något. För första gången är det fler som använder Windows 7 än Windows XP.

Det är det irländska analysföretaget StatCounter som har tittat på vilka operativsystem som amerikanska surfare använder och det visar sig att under de tio första dagarna i april använde 32,2 procent av surfarna Windows 7, medan 30,7 procent av dem fortfarande körde Windows XP. Det är första gången som Windows XP inte är störst, trots att det fyller tio år i år.
Okej, de siffror visar på Amerikanska användare och inga andra så de kan vara missvisande för övriga som inte är Amerikaner.

Jag själv har 3 datorer, en med Win98 en med Windows XP och en med Windows 7. Men jag kör gärna med XP-en på grund av att de program jag använder (har licens för) inte går att installera på Win 7 men går bra även på Win98

Wacko

"Enda anledningen XP leder är att alla är snåla.
Det är dags att leva i nuet... "

Tror inte du menar allvar med de inlägget. Du kan inte mena allvar i alla fall.
Att leva i nuet är inte att häcka framför en dum dator skärm vare sig det är en med 98se eller Win7.

Pengar har inget med den saken att göra. Varför kör jag med recycled skrot när SDRAM minnena är dyrare DDR2? Minnena är alltid en bristvara i äldre burkar.

Word för Dos är lika bra att skriva brev på som Office 2010 Word.
Gör en test får du se, datorn är alltid snabbare än prinskorvarna som hanterar tangentbordet.

Som "Recycling man" har jag äldst utrustning häromkring. Jag har däremot det som krävs för mina behov vare sig det är Win98se eller Win7. Win8 skall jag testa så fort de bra kopiorna finns tillgängliga i Asien.
haha karlmann, du är inte ensam, men kanske på hemmaplan
På hemmaplan? Givetvis menar jag hemmabruk.

Vad hjälper den senaste Intel processorn & 6GB RAM när nätet är segt som sirap? Har grannar som kör med rena racermaskiner enbart till mejl och surfning på segt nät. Pinnen är det senaste och jag är en bakåtsträvare som kör med de fasta nätet. När deras raseriutbrott löser av varandra känns det skönt.

IE Forum trodde jag i min enfald berörde hemma användare.
På jobb är en lastbil med Ferarri prestanda nödvändig. Gamla program fungerar inte heller i längden.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem