Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Kan router störas av dator el mobil

Kan router störas av dator el mobil

Hej

Har en router som liksom tappar signalen ibland. På datorn får jag meddelandet "ingen eller begränsad åtkomst till nätverket". Jag drar ut strömsladden till routern och stoppar in den igen. Då funkar det.

När jag använde min mobil med bluetoothhörlurar och lyssnade på internetradio, så försvann uppkopplingen hela tiden. Jag drog ur strömsladden 3 gånger på 10 minuter. Sedan gav jag upp och använde vanliga lurar. Då gick det bättre.

När jag har andra datorer händer det inte alls lika ofta (kanske aldrig, vet inte riktigt)

Kan routern störas av min dator och mobilen?

I lägenheten finns en dator och två mobiler till, men de använder inte bluetooth.

Någon som känner igen problemet?

Har nollställt routern och gjort om allt på nytt, men ingen skillnad.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Om du klickar på länken som jag la i förra svaret kommer du till Teknisk Support sidan och där väljer du din Router Dir 615, sedan provade jag länken där man kan uppgradera routerns firmware.
Hur du uppgraderar din firmware finns förklaring till här: http://goo.gl/...
Där finns många olika beskrivningar, men är du osäker bör du få hjälp.
Vilka ändringar du ska göra har Göcke gett två förslag på, byte av kanal och installera ny firmware om så finns!
Länken ska vara så här: http://goo.gl/FyFsL
Sen är det ju oxå beroende på hur dom andra i din förening använder bredbandet,tankar fett med mycke nerladdningar av film o musik osv,,Därav blir du drabbad för dessa överbelastar linan helt enkelt..Prata med värden eller förvaltaren o förklara problemet så kan dom göra mätningar osv o se var linan belastas mest osv..Sen kan det oxå vara så att du sitter på för Snål uppkoppling..typ 0.25 eller 0,5 ...under 2 mbit är det svårt attse på tv eller läsa en tidning på expressen eller liknande..eller lyssna på musik,youtube osv...Det kräver en bra dator o hyfsad bandbredd..Uppgradera eller klaga hos hyresvärd eller förvaltaren..../Pz..Alternativt så har du mjukvaruproblem..uppgradering av grafik kort,ljudkort eller så..osv...

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem