Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

PCIE Grafikkort

PCIE Grafikkort

Jag har en Pacard Bell dator som jag köpt som paket, idag tänkte jag sätta i ett nytt grafik kort och ha istället för mitt integrerade som sitter där. Då fick jag blå skärm och det gick inte att komma in på datorn överhuvudtaget.

Jag har haft ett annat grafikkort som jag fick av en kamrat och det fungerade bra men det var i dåligt skick. Varför blir det blå skärm? Det är PCIe uttag och så men det vill inte.

Kan det vara fel någon annanstans? Tckasam för hjälp.
Antal svar på detta inlägg: 4
Har du rätt drivrutiner till kortet och vilket OS använder du. Kör du XP med servicepacken 3 så var det viktigt att ha uppdaterade drivrutiner för att det skulle fungera. Kolla först om det finns några nya att ladda ned
Jag har Vista Home Basic med service pack 2. Det kort som sitter i är Nvidia 7050 och det jag köpte var en Nvidia GeForce G210 det följde med drivrutiner på cd.

Jag hade blå skärm ett par ggr inna också men sedan formaterade jag om datorn men nu när jag satte i grafikkortet så började det igen.
Kan du skriva av felkoden som kommer på blåskärmen så kanske man kan tolka felet.
Annons
I kväll hinner jag inte det men ska kolla det i morron bitti, har du mail?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem