Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Uppdatering

Uppdatering

Hej
Jag hjälpte en kompis som har en Siemens Lap-top med Vista. Hans dator var ställd på att automatiskt installera uppdateringar. En av uppdateringarna är Explorer 9. När den blivit installerad så går datorn jättesegt. Knappt något händer. Jag gjorde en systemåterställning förra veckan, så uppdateringen försvann, och datorn gick som smort. Nåja, som den brukade innan då... Sedan installerades uppdateringen (Explorer 9) automatiskt, och datorn blev likadan igen.
Idag gjorde jag en ny systemåterställning, till samma datum som förra gången, och datorn blev normal igen, och kompisen glad. Jag ställde om så man måste godkänna uppdateringar också, så nu ligger det en liten ikon i aktivitetsfältet och pockar på uppdatering.
Någon som vet varför det blir så här, att Explorer 9 gör att datorn inte går att köra sen?
Antal svar på detta inlägg: 10
Det är precis samma med min "gamla" HP-Pavillion..
Den kraschar direkt Ex 9 blivit installerat.

Jag har helt enkelt stängt av automatiska uppdateringar o struntar i det.

/Zap
Gå in under kontrollpanelen, program och funktioner, välj visa installerade uppdateringar. Där ska du kunna se IE9. Högerklicka och välj ta bort.
Hadde samma problem med IE9 för ett tag sedan och fick bort det så här.
Det gick att bocka bort den direkt vid uppdateringsikonen också, men den kommer tillbaka och vill bli uppdaterad, men med skillnaden att det måste godkännas först.
Det jag undrade var VARFÖR Explorer9 segar ner datorn. Det kan ju inte vara så på alla datorer?
Annons
Iggesöping.

Kan vara så att ie9 tar så stor plats. Att det är därför Datorn blir seg
Om ni inte vill ha uppdateringen, så högerklicka på uppdateringen och välj "dölj uppdateringen"
Ja, bravo. Så kan det mycket väl vara. Jag har inte kollat det. Den kanske är mer minneskrävande?
Iggesörping!

IE9 tarvar endast 70 MB. Så den grejen kan du glömma.

Däremot tror jag att "hantera tillägg" är din dilemma.
Det brukar vara något program med javascript som bråkar.

Har själv IE9. Den är som en "kanon" på min dator.
Än så länge, bör tilläggas.
något skit program vid sidan av är orsaken
Något skitprogram, som följer med vid installationen/uppdateringen då?
nej något du redan har inlagt

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem