Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Behöver drivar til H-L GSA-H60N?

Behöver drivar til H-L GSA-H60N?

Som rubriken säger så behöver jag drivrutiner till min brännare, HL GSA-H60N (SATA)

Mitt problem började när brännaren inte ville bränna skivor helt plötsligt trots att den funkat tidigare. Datorn har innan dess aldrig varit öppnad. Gick till försäljaren av datorn och förklarade problemet. Vi kom "överens" om att brännaren var felaktig och jag fick en "ny" trots att garantin gått ut
Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: «1 2

Citizen , kolla i ditt register efter värdet och åtgärden , som jag eller microsoft har föreslagit i den länken som
zenit har uppgivit eller Sven.
får du inte bort det utan att det återkommer igen , måste vi följa upp det mer.

jag har nämligen haft detta problemet på ett antal Fujitsu
ett ganska störande problem och som har resulterat i att många har köpt en ny CDbrännare i tron att den var trasig.
Tjohoo! Nu är den "lagad"!

Jag har läst allas tips och började följa länken från den tyska sidan som sven tipsade om. Där fanns en film som visar hur man ska göra. Men eftersom jag har Vista (tyvärr) så stämde det inte riktigt med hur det såg ut då man ska ändra i Upper och Lower filters i Registereditorn. Då började jag läsa Zenits länk och kollade lite längre ner på sidan och gjorde som det stod (tog bort Upper och Lower filters), och startade om, provade att sätta i en skiva och det funkade igen!

Dock gjorde jag print screen på de olika filtren och sparade de olika värdena så jag vet vad som stod där sen tidigare, bara utifall. Har inte provat bränna nåt än, men det funkar säkert. Återkommer igen annars.

Lösningen på mitt problem fanns alltså på denna sidan: http://support.microsoft.com/kb/982116/sv

Stort till alla som ägnat tid åt detta

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem