Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Datum för formatering

Datum för formatering

Hej alla glada semesterfirare.

Har en liten undran. Var kan jag hitta när jag lade in mitt operativsystem eller när jag formaterade sist?
Antal svar på detta inlägg: 8
skriv bara systeminfo i comandotolken
Tack för det Göcke. Ytterliggare en fråga som gäller kommandotolken. Hur jag än gör så kan jag inte maximera den så den fyller hela skärmen. Har jag fel här eller ska det vara så?
högerklicka i den vänstra övre rutan välj egenskaper och labba lite, men tänk på att den ligger på textbredd (antal tecken på raden)
Annons
Tack även för detta. Då har jag inget fel här.
JonahHex , vill inte säga för mycket, men man kan ju leka lite med wmic, men det är på absolut egen risk. men skriver du help wmic så får du reda på vad det gör/kan göra. Du har säker någon fena i bekanskapskretsen som kan det så du får mer info, annars så kan du ju ladda ned hjälpvektyg från hårddisktillverkarna och få ut lite mer av hårddisken och kanshe S.M.A.R.T
Jaha du Göcke. Wmic slog jag upp på Google och landade på en av Microsofts sidor. Detta var rena grekiskan för mig så detta ger jag mig inte in på. Det får räcka med cmd och en del kommando. Gör man fel så kan det gå riktigt illa.

S.M.A.R.T kan jag inte använda för min hdd stödjer inte detta. Använder programmet Speccy från Piriform för att analysera vad jag har för grejor i burken. Får väl i samma veva be om ursäkt för att jag inte kollat upp mina program ordentligt för i Speccy stod det när jag installerade Windows. Men å andra sidan så lärde jag mig nåt nytt genom dig Göcke.
Hade jag vetat att du hade speccy så hade jag förmodligen bett dig kolla där.
men sånt vet man ju inte på andra sidan.

men wmic är så ruskigt snabb i många lägen
testa denna rad
wmic startup list brief

den ger dig allt som startas

och skriver man så här så får du en sida i HTML att läsas i webbbrowsern
men tempfoldern temp måste du skapa förs.

"wmic service get /format:hform > c: temp services.html"

det skall vara bakslach före & efter temp
Finns det någon som vill förkovra sig i detta med wmic så kolla in denna länken.
http://goo.gl/MXGLb


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem