Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Kan inte mäta lagringsprestanda

Kan inte mäta lagringsprestanda

Jag skulle klassificera min dator på nytt men då dök detta meddelande upp. Vad kan vara fel?

http://6g6.eu/sih-fel-p-prestandainfo
Antal svar på detta inlägg: 3
vet inte om jag stör dig nu.

ett problem i att testa hårddisken är nog det närmaste man kan fråga sig har inträffat.

har du tagit bort en partition? eller gjort andra ändringar på disken.

du har frågan ute på flera sidor, så du har säker flera svar att testa.

jag har ett par kända fall, men jag kommer inte att lista upp dem.
Du stör inte alls. Någon lösning på problemet fick jag aldrig reda på för när jag skulle starta om datorn så stod bara HDD och tuggade och skärmen förblev svart.

Testade med att sätta in Windows 7 räddningsskiva. Detta fungerade inte även om jag ändrade startordningen i Bios.

Satte in Windows 7 installationsskivan och där körde jag dom funktionerna som finns för att försöka rädda min gamla installation. Detta fungerade inte heller.

Slet mitt hår men det hjälpte inte så det fick bli Format:C. Allt har fungerat som det ska med formateringen (hittills) och jag kan klassificera min dator igen.

Vad som har blivit fel vete gudarna (eller Göcke haha). Troligen så har OP fått sig en knäpp eller så har HDD hakat upp sig på nån vänster, kan också vara ett virus/malware etc som har förstört nåt vitalt i OP. Använde Panda Cloud Free och detta ska ju vara bra men man är aldrig helt skyddad.

Ett gott till alla som tycker att sina datorer går bra är: SÄKERHETSKOPIERA OFTA! Jag hade inte gjort detta på ett tag så allt är borta och jag har ändå en extern hårddisk så jag var bara lat. Surt? Ja men man får bita i det sura äpplet när man inte gör vad man ska.

JohanHex , ja då var jag ganska nära då att du hade problem med disken.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem