Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Högtalare efterlyses

Högtalare efterlyses

Hej. Jag har windows 7 i en Asus laptop. Jag älskar "maskinen" så de é inte dé.
Men jag blir galen på att högtalarikonen försvinner från aktivitetsfältet längst ner, och det ganska ofta.
Hur i jäsiken får jag tillbaka den??????
Alltså jag lyssnar en hel del på musik och andra videos, jobbar med min
hemsida bl.a. och då vill jag kunna reglera ljudet redan INNAN jag kommit in i själva filen. Alltså, det finns de som sover när jag sätter igång och de sover inte längre när jag startat ...utan....min jäkla ikon.
Tacksam för assistans från er fantaster därute.
:) :) :)
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Enklast är att hö-klicka i aktivitetsfältet och välja "egenskaper".

Då kan man styra alla ikoner i detta fält.
Jisses, så det exploderat på den här sidan, vilka kreativa snillen...... Alla är överens om att det går att lösa och javisst jag har gjort det mesta, dvs det lilla jag kunde göra och när jag slog av datorn och gjorde något annat en dag så valde min mysiga lilla "tratt" att dyka upp alldeles frivilligt. Som om den ville säga att den bara varit på en liten utflykt....men äh näe nu flöt jag ut va?????
Leiake, kul att se ditt namn igen, och som vanligt har du ett enkelt svar.
Jag hade högerklickat förut men inte testat egenskaper, vilket var en riktigt blunder då jag alltid brukar göra det på allt som krånglar.

Men tusen tack allihop.

Dock är ni inte av med mig, för jag kommer snart att vara tillbaka med nya frågor.
Hej!

Jag har fått liknande problem som Ormtunga, min högtalarikon/volymkontroll har försvunnit från aktivitets/verktygsfältet (nedre högrahörnet).

När jag högerklickar i fältet sen egenskaper så är systemikonen volym grå (går inte att ändra).

Hur gör jag för att fixa till det, har försökt själv en bra stund nu men hittar inte vart man ändrar det.

Har Vista Home Basic.

Tacksam för hjälp.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem