Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Flytta brev

Flytta brev

Hur skall jag göra för att flytta alla mina brev från inkorgen i Outlook Express i Win-Xp till win7 Windows Live Mail.??
Adresserna har jag lyckats exportera och importera, men inte meddelanden
Just nu e jag som en fågelholk i synen !
Antal svar på detta inlägg: 6
Jag tror inte att det går. Outlook Express och Windows Live mail fungerar inte likadant. Möjligen något specialprogram kan fixa detta, fast sedan hittade jag detta. Kolla här
http://korta.nu/2v65u
PerAsk> Jo men visst. det funkade. Alla meddelande från inkorgen och skickade hamnar i Lagringsmappar/importerad mapp/Lokala mappar.
Detta från Microsofts supportsida. Lite omständigt, men följde man instruktionen noggrant steg för steg ( iof sig mycket bra guide med bilder), gav det just ett bra resultat.
Hej, det där låter nästan som fenomenet som uppstår här, fast nu har man ju lärt sig att inte öppna Windovs mail. om jag öppnar den då förflyttas alla mina mail i inboxen från mitt ordinarie mailprogram till just Windovs. Det där tror jag uppstod när jag bytte Operativsystem en gång i tiden. Så nu använder jag aldrig Windovs mail. Hälsn. L.
Annons
lagera , tror inte du vet vad du gör. ;=)

men PerAsk gav en länk som löste alandias önskan.
en solskenshistoria kan man säga.

program tar inte saker från varandra , möjligen så delar de eller importerar de
eller så får du frågan om vem som skall vara huvudprogram för det de skall göra.

Däremot kan man via sin klient på datorn sätta värdet att den skall radera tex mailen i inkorgen på servern. i olika varianter.

men det kan väldigt många mailprogram
historiskt enbart för att inkorgen inte skall bli full på servern
lagera> Nu var det fråga om "Windows Live Mail", inte WINDOW MAIL
Aha, alandia, ursäkta mig, läste lite för snabbt där. Det var ju inte det jag tänkte på alltså. Hälsn. L.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem