Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

NVIDIA GeForse 8500GT

NVIDIA GeForse 8500GT

Hej! Laddade ner en uppgradering den 15/8 och därefter slocknar skärmen ofta. Under tiden jag skrev detta slocknade den 3 gånger på mellan 5-20 sekunder.
Har försökt med systemåterställning innan den 15 augusti vilket har misslyckats.

Nu undrar jag om det går att ta bort uppdateringen i ändra och ta bort program.

Det finns 4 st. nvidia uppdateringar som installerades den 16/8 2011. Eller försvinner allt då.
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Går du in under kontrollpanelen
Datorhantering/Enhetshanteraren/Bildskärmskort

så om du har tur så står det där dit kort
dubbeltryck på den ikonen
och där får du en flik som det står drivrutiner
och en knapp som deet står
återställ drivrutiner


väljer du den hoppar den tillbaka till den gamla drivrutinen

är det en märkesdator , kolla hos dem om de har en drivrutin för ditt kort
använd det istället.
Har återställt drivrutiner, ingen skillnad. Har installerat nya drivers från samma plats, ingen skillnad. Har letat på acers hemsida men inte hittat något. Har laddat ner ny uppgradering från nvidias hemsida men ej installerat. Återkommer om resultat.

Bengan
Har laddat ner nya drivers från nvidia och acers hemsida och dessa är inte kombletiva och går ej att installera. Har installerat nvidiad 280,26 en gång till, hjälpte inte. Felet började precis när jag laddat ner 280,26. Datorn är en acer m 5100. Perioderna med svart ruta blir längre och längre. Har startat i felsäkert läge.

Ska jag bli tvungen att göra en Lejake.

Kan det vara ett trasigt grafikkort eller bildskärmskort, men då är det konstigt att det började vid uppdatering.
Bengan.
Annons
bengan!



Min "leiake" fungerar inte vid fysiska fel på¨hårddatan.
Den fungerar bara vid systemfel.

När man har tryckt på alla onödiga knappar i en kvart. Då är den bra för att
komma tillbaka tlll fabriksläget.


I ditt fall är det nog fel på grafikkortet.


Lejake!

Behändigt att det inträffade precis efter en uppdatering av drivrutiner. Inga maskinvaruförändringar kan hittas.
God Morgon, har varit inne och tittat på specifikationer för acer aspiro m5100 och hittar inte nvidia för grafiken. Men nvidia grafik uppdatering kom som rekommenderad nerladdning på windows uppdate.

Ha en fortsatt bra dag.
Bengan
Hej bengan. Jag ser att detta är en stationär dator och har du haft den sedan den är ny. Om inte så kan ju någon ha bytt grafikkortet. Sedan kan det också vara så att Acer har bytt leverantör på grafikkort någon gång under resans gång. Så var det med min HP-dator. I ena stunden Nvidia och sedan ATI istället.

Du har händelsevis inget annat grafikkort eller känner du någon som kan ha detta så kan du testa med att byta ut detta.
Nej såna grejor har jag inte, får väl lämna in den någonstans. Har du något förslag. Jag köpte den ny, installerade en uppdatering från windows uppdate och nvidia som var rekommenderad för ett par år sen och fick stora problem med att ställa om vissa grejor.
Det kan ju vara så att dom bytte leverantör. När jag tittar på specifikationerna på m5100 nu så står det ATI.
Du bor ju i mina trakter. Kolla den lilla butiken på Drottninggatan, men den har bara öppet ibland på eftermiddagarna, annars får ringa till dem. Det står ett telefonnummer på dörren. Det är den enda "mindre" datorfixaren som jag känner till i din stad. I Vingåker finns det en nyöppnad som jag inte vet något om. Jag har själv ett par gamla grafikkort ligger, men de passar nog inte i din burk tyvärr. Annars hade vi kunnat testa med ett sådant.
Tack för hjälpen alla.

Bengan.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem