Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Var är Google?

Var är Google?

Allt som har med Google att göra kan jag inte öppna på min dator. Får bara upp det gamla vanliga "404" Sidan kan inte hittas. Gäller allt som man försöker nå från Google. Kan någon förklara hur detta kan ske och hur man får tillbaka det? Från IE fungerar allt som det skall: Förbryllande.
Kör XP på den datorn.
Antal svar på detta inlägg: 9
kjellbertil, du säger att IE fungerar och att du kör OS XP

men vilken webläsare är det du kör ifrån , när inte google fungerar???
Om jag går in på IE och sen skriver Google så kommer startsidan fram, men sedan är det stopp.
Likadant på Chrome, startsidan kommer fram men sen är det stopp
menar du att du inte kan skriva ett sökord i googles sökfält ?
och google börjar att söka om du trycker enter eller sök.
Annons
Jag måste fråga: När du öppnar Google Chrome och får upp Googles startsida, är det då stopp på alla andra Googles sidor som du ser längst upp till vänster?

Använder du Google.se eller Google.com? Funkar allla andra sidor?

Jag bara spånar men ditt problem låter märkligt.
Sitter du bakom en router?
Om så kanske du har en filtrering igång typ en block sites.
Beklagar att det tagit tid. Akutoperation kom i vägen.
Fortfarande samma problem oavsett vad jag använder för Webbläsare.
Kommer till Google startsida men sen är det stopp. Spelar ingen roll om det är .se eller .com.
Någon enstaka gång kan det fu nka med bilder men kanske en gång på tjugofem försök. Allt annat, inkl YuoTube går inte.
vad har du för brandvägg och virusskydd
och vilken version av IE kör du. och har du java och flash instalerat på datorn

när du har så här många fel , håll dig till en webbläsare , annars så spårar din felsökning ur helt

och har du tömt IE cashen (Webbhistoriken)
Vi lägger ner, tydligen ingen som kan förklara. Bara att installera om
kjellbertil, vi kan förklara , men du är inte tillräckligt på allerten för att vara intreserad själv, du kan inte sitta och vänta i tre dar på något du måste fixa själv i din dator, att instalera om är ju inte rätt lösning, när du inte vet vad du råkat ut för.

men har du en gammal XP version , så kanske det är ide att uppgradera till en ny dator. osv osv.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem