Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Cellip IP telefon

Cellip IP telefon

Hej.
Undrar om det här på forumet finns någon som har samma problem med Cellip.
Är uppkopplad via Comhem.Har fungerat perfekt under många år med modem som heter Wodo.
Nu har Cellip uppdaterat sina servar mm,med resultat att inkommande samtal inte kommer fram.(utgående fungerade).
Cellip skickade en ny Router som vid inkoppling slog ut mitt Comhemmodem.
Fick vara utan både telefon och bredband en vecka tills nytt modom från Comhem anlände.
Nu vill istället Celipp att jag ska köpa något som heter PAP2 från dom men säger samtidigt att man tvivlar på att det kommer fungera.
Måste stänga något som heter SPI.
Har Comhem telefon i mitt abonnemang som fungerar utan att behöva ändra något.
Vill passa på att varna andra för att skaffa Cellip IP telefon trots att jag under många år lovordat dom.
Men nu tyckar jag dom är helkass, på alla sätt.
Eftersom jag inte längre kan ringa för min innestående pott,(570 kr) är jag blåst på dom med.
Chrille2
Antal svar på detta inlägg: 7
du är inte ensam om klantiga teknikövergångar.
man blir bara mörkrädd om hur de behandlar sina kunder.

själv har jag en annan leverantör , men jag var utan fast telefon i över en månad utan kompensation.

granskar man detta , så ser man att det är på tok för många kockar på samma soppa. och alla skyller på alla
Tack för svar.
Trodde jag var ensam med alla problem.
Får väl klara mej med mobilen så länge.
Mvh
chrille2
chrille2 , stå på dig,

och lycka till
Annons
Hej Chrille2

Luis heter jag och jobbar på Cellip. Jag läste att du har haft problem med våra tjänster. Jag är hemskt ledsen för det och vill gärna skicka en PAP2T helt kostnadsfritt så du kan få igång telefonin. Det är extremt viktigt för oss att våra kunder är nöjda och vi jobbar ständigt för att förbättra oss. Har du några frågor tveka inte att ta kontakt med mig. Skicka gärna ditt kundnummer, alternativt ditt telefonnummer så kommer jag att se till att du få din PAP2T så fort som möjligt.

MVH,

Luis Vidal
luis.vidal@cellip.com
Hej Göcke

jag vet inte vilken operatör du har men om jag kan hjälpa till med något säg till även om det inte ha något att göra med Cellip. Hör av dig helt enkelt!! :)
Skönt att det håller på att lösa sig för Chrille2

Det var han (Chrille2) som fick mig med att ta Cellip telefoni som jag är helt nöjd med och eftersom jag har PAP2T addapter så har det fungerat bra hos mig hela tiden.
Hej DedaPera

kul att du är nöjd med våra tjänster! alla kunder av viktiga för oss oavsett och de stora eller små! Jag håller på personligen att fixa Chrille2s problem, jag hoppas att han blir lika nöjd som du är. Skulle du ha några frågor så tveka inte att ta kontakt med mig.

MVH,

Luis Vidal
luis.vidal@cellip.com

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem