Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Dell XPS M1710

Dell XPS M1710

Jag har köpt en begagnad laptop en Dell XPS M1710 och det skall finnas ett program som att man kan ändra färgen på knappar på lite annat på datorn, någon som vet vad detta program heter? Jag kan inte hitta det på skivan Drivers & Utilies.
Antal svar på detta inlägg: 9
Dell included QuickSet
Tack Göcke, men en annan fråga till dig, Jag har försökt att installera MediaDirect 3 men utan framgång, det står att jag skall starta om datorn med skivan i och trycka påF12 men sedan så bara kommer det upp en massa förslag men ingenting händer, har du lösningen på detta?
när man startar från CDskivan , har jag för mig att man kunde formatera och fixa till en partition och instalera OS osv.

själva instalationen av MediaDirect3 kan man göra från dvd-skivan
gå in i mappen som heter "DELLKIT" och högerklicka på filen "DELLKIT.EXE" och välj "Kör som administratör".
sen skulle man starta om och starta MediaDirect, så den fick konfigurera sig,
och sen starta om igen ....

något sådant har jag i minnet. men det var ett tag sen, så du gör det på egen risk
Annons
Jag installerade precis så som du beskrev Göcke och installationen gick upp till 8% och sedan skulle man starta om datorn och så gjorde jag.

När jag sedan startar MediaDirect så får jag upp längst upp till höger ett felmeddelande att NTLDR is missing press any key to restart! När jag då trycker ner en tangent så upprepar bara sig detta felmeddelande hela tiden och det går inte att få igång MediaDirect.

Hur skall jag lösa detta felet?
Jag kör windows 7 Ultimate på datorn om det kan hjälpa att felsöka detta.
Jag ska förklara hur jag har gjort, jag installerade win 7 och alla uppdateringar till datorn och därefter så har gjort som du beskrev Göcke att lägga i MediaDirect skivan och klickade på mappen DELLKIT och högerklickade på DELLKIT.EXE och då gick installationen upp till 8% och därefter kom det upp att jag skulle trycka esc vilket jag gjorde. Sedan stängde jag datorn och klickade på knappen MediaDirect och då startade datorn upp och jag fick felmeddelandet NTLDR is missing press any key to restart, och då skrivs detta om och om igen bara.
Challe , svaret bör finnas på Dells sida och i bruksanvisningen för MediaDirekt
Jag har löste det hela genom att först installera MediaDirect 3 och sedan installerade jag om mitt OS och fortsatte installationen av MediaDirect 3 och det funkar kanon. Jag tackar för hjälpen Göcke och stänger tråden.
Ja så var det man skulle göra. Minnet svek mig , men bra att du fixade det.
Mycket nöje med din maskin nu.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem