Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

PDF-fil

PDF-fil

Vad är det för typ av inställningar som krävs och som jag inte har förstått eftersom jag inte kan läsa PDF-fil som en bekant skickar till mig?
Antal svar på detta inlägg: 8
http://get.adobe.com/se/reader/
vilket program har du för att lläsa pdf filer ?

har du provat högerklicka på filen och välja öppna med.. sedan i rutan som öppnas välja ditt pdf program?
Konstigt, jag ser ingenstans där jag kan högerklicka för att få fram filen...
Då jag är ute på nätet så kan jag ladda ner uppgifter som måste läsas i pdf-fil, då går det bra...
pellefant: jag installerade ditt förslag redan i förmiddags och bad personen ifråga att skicka ett nytt brev för att testa...
Men icke...
Annons
du ser filen antar jag, jag menar att du ska högerklicka på själva pdf:en

förresten du säger för att få fram filen men fick du inte välja vart du skulle spara den ?
Nej jag ser inte filen som skickats till mig... den finns inte med i mailet, ändå så påstår avsändaren att han skickat pdf-filen till mig, fattar nada...
"men fick du inte välja vart du skulle spara den" ?
Jag trodde att en spec. fil kunde vara märkt på ett spec. sätt för att kunna högerklicka på den och på så vis få fram den... Men som sagt den finns inte med i det mottagna mailet.

Jag menar att kanske någon spec. inställning måste till för att kunna ta emot en pdf-fil?
jag vet inte vilka kunskaper du har för att ladda ner filer eller vilket mail program du har heller.
Jag ska väl erkänna att mina kunskaper inte är av denna dag, inte av någon annan dag heller
Jag tycker det är konstigt att jag kan läsa pdf-fil då man ska läsa bruksanvisningar på vissa produkter.
Jag vet heller inte om min käre mailkompis vet vad han håller på med, man skulle kunna maila med vanlig Windows e-post, men det gör han inte så jag tror att jag struntar i att haka upp mig på honom, han får vara utan mina kommentarer.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem