Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Win7 och K750i

Win7 och K750i

Min gamla mobiltel K750i vägrar att samarbeta med win7 64-bit eller rättare sagt jag saknar drivrutiner till USB så jag kan föra över bilder från telefonen till datorn.

Någon som har tips om var man kan hitta drivrutiner.
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej laq!

Nej, jag har inget tips på drivrutiner men ett tips är att använda Bluetooth.

Gjorde en sökning på Google och det verkar nästan hopplöst att koppla ihop en SE K750i med Windows 7.

Du kan prova med att ladda ner detta: http://goo.gl/nXsra

Du kan ju också använda Bluetooth men då behöver du en Bluetooth adapter men dom är inte så dyra.

Funkar nu inte detta så sök på Sony Ericsson PC Suite och installera detta.
kör Xp virtuellt på windows7 64bit
Annons
Funkar inte SE PC Companion?
Jo den senaste versionen fungerar utmärkt.
Som lite förklaring varför jag ej svarat tidigare så är det ju så att jag bor på Öland och denna helg är det SKÖRDEFEST på hela Öland så man måste ju ut å kolla ..... joo det fanns en hel massa se här: www.skordefest.nu
och här: www.eriksorebygata.se
kanske några här har varit å besökt skördefesten? ...

men nu till mitt problem:
Har provat allt förslag jag fått från er, men tyvärr jag får ej kontakt med min gamla telefon.
När jag kollar i enhetshanteraren så står 'Sony Ericsson K750' under andra enheter och med ett gult utropstecken, å det är här jag försökt att installera drivrutinerna enl ovan men det gick ej ...

Och så har jag installerat SE PC Companion men men får ej kontakt ....

Göcke: ditt tips om att 'kör Xp virtuellt på windows7 64bit '
... kan man få tips om hur man ska gå tillväga med detta?
om din processor klarar hyperV tekniken så skall man aktivera den i Bios och sedan ladda hem mikrosofts virtualiseringsmjukvara och XP från microsoft, i de fallen kör du utan krångliga licensieringar och en ren XP i ett eget fönster.

Men du borde kunna köra SE PC Companion och nå din telefon den vägen.
för det testade jag utan problem , både USB och Blåtand
Göcke, vad har du för telefon när du fick det funka med SE PC Companion, ?
jag testade med en 700 och en 800, det var så nära din jag kan komma idag.
Ja då är de ju konstigt att det inte funkar med min K750...

Som jag skrev tidigare så är det ju nåt knas med att inga drivrutiner är installerade, Göcke, vill du kollar i enhetshanteraren när telefonen är ansluten till datorn om drivrutiner är installerade till telefonen, om ja, vore jag väldigt tacksam å få veta hur jag kan få ta på dessa drivrutiner till win7.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem