Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Ingen bild på TV´n

Ingen bild på TV´n

Hej.
Jag får inte in någon bild på Tv´n Fast jag kopplat in alla kablar,
från TV-out till Scarten i Tv´n.
Måste det bekräftas eller behövs det något program för detta?
MVH Ubbe
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2


Här svamlas det!

Varför inte bara svara på hur man gör ?

1. Koppla ihop ditt grafik kort med TV´n via SCART.
2. Notera vilket Scart uttag du använder, och ställ in så att TV´n visar detta ( SCART 1 = AV1 på TV´n )
3. Ingen bild ?
4. Gå in på ditt grafik korts egenskaper och välj att aktivera "dubbla skärmar"
5. Har du ett Nvidia, så ser du i egenskapsrutan ett fönster som symboliserar 2 skärmar, den ena är antagligen lite mindre än den andra, högerklicka på den mindre och välj att använda denna! Alternativt i dropprutan under välja vilken skärm som skall aktiveras om kortet ej har stöd för "Dual View"
5. Ingen bild ?
6. Ladda ner senaste drivrutinen till ditt kort s åatt du kan fullt ut använda alla features på kortet.
7. Ingen bild ?
8. Nu får du börja labba med egenskaperna på ditt grefikkort och du vill ha bilden till TV´n, ändra upplösningen till 800x600, så brukar det lösa problemen, gör det inte det, så tag kontakt med supporten för att gå vidare... Dom brukar svara inom 24 timmar.

//M
http://nvidia.custhelp.com/cgi-bin/nvidia.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=28
&p_created=1096498048&p_sid=
6RAX*kFh&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmc
F9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MiZwX3Byb2RzPTImcF9jYXRzPTAmcF9wdj0xL
jI7Mi51MCZwX2N2PSZwX3NlYXJjaF90eXBlPWFuc3dlcnMuc2VhcmNoX2ZubCZwX3BhZ2U9MSZwX3NlY
XJjaF90ZXh0PUR1YWx2aWV3&p_li=&p_topview=1

Själv kör jag med cloning till tv:n funkar utan problem att köra fullscreen mode då på tvn.
testtttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt
tttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt
tttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt
tttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt
ttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt

kollar om det blir radbyte. ;)
Annons
Det blev det inte. Någonting är fel.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem