Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Ms

Ms

Jag håller på att göra en fabrikare det har tagit flera timmar. Kan man ta bort microsoft från datorn,och få något annat som fungerar lika bra så man slipper detta? trött på ms!
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Visst går det att ta bort MS från datorn. Men att få något annat som funkar lika bra verkar ingen bra idé då du är trött på MS
Linux är väl ett alternativ om man har lite koll på hur en dator fungerar.

Vad är det för problem du har med MS? Kanske lättare att få hjälp med problemen än att byta OS.
Jag har en trött dator med XP skulle behöva något pigare utan att göra ms rikare
Om du överväger en linux variant så kan du ofta prova dessa som live cd men kom ihåg att det är cd/dvd spelarens hastighet och hur mycket ram du har som påverkar farten då ett os körs som från cd. Allt du behöver göra före du prövar en live cd är att se till att datorn startar från cd/dvd enheten först och att du måste välja vilken variant av linux du vill ha, sedan eventuellt bränna den om du inte redan har en färdig skiva(från dator tidning oftast)
Annons
Hur vet man att datorn startar från dvd enheten?
ladda ned ubuntu och testa dom zenit skriver. När du stoppar i cd med ubuntu så får de då först en fråga om du vill köra från cd eller installera och då kör du från cd,. men sedan är de då som zenit skriver att dator måste hela tiden läsa från cd skivan så den blir då lite segare än när du har installerat detta
http://ubuntu-se.org/drupal/

Där kan du läsa och ladda ner Ubuntu men läs på ordentligt innan du gör något.
Live CD är ju en bra grej då du slipper att installera utan då precis som beskrivs ovan kan köra från skivan. Det går lite långsammare kanske men du kan iaf känna på lite och se om det är något för dig.
Jag ska testa får se om det fungerar!
Denna tråd skall bli intressant att följa........kommer någon/några av medlemmarna att våga använda OpenSource operativsystem eller -programvara......och kommer det någon reaktion?
Jag har en CD med knoppix linux live den ska bootas vad är det. Ska jag låta bli att testa detta?
Det mesta kan testas........passar det inte så är det enkelt att avinstallera... ...men gratis ä gott.........

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem