Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Eu-krisen

Eu-krisen

Eu-krisen är lätt att sammanfatta!!!!

Europas kapitalister har kört av vägen!
Nu förvänta dom sig att arbetarna och pensionärer ska dra upp dom på vägen igen!!
Antal svar på detta inlägg: 52
Sidor: 1 2 3 4 5 6 Nästa »

Som vanligt då!
Kapitalisterna är snart fattiga. Nu hjälpte dom Grekland med att skriva av vissa
lån. Grekland har alltså gjort ett så kallat "ackord" på 50 %.

Är jag skyldig en person 100.000:- och inte kan betala min hela skuld då ringer
jag honom och frågar om han vill ha 50,000:- eller inget alls.

Vad har han för val. Bättre något än inget alls. Vid konkurs blir det ju inget.

Nu kan inte ett land sättas i konkurs. I så fall måste dom sälja Akropolis.
Undrar hur mycket den stenruinen är värd. Undrar om inte IKEA vore en bra
köpare.
Vem ska EU hjälpa sen? Italien? Där sitter en och styr och ställer lite som han vill!

Saab kanske? Där har väl ägaren mjölkat färdigt,utan att löner betalats ut!!

SUCK!!
Annons
Om Grekland. Jag tror inte landet har nån framtid att vara ett land som ska ha samma levnadsstandard som övriga EU. Vad har Grekland? En massa goda oliver och en massa fina öar för turism. Men det räcker inte. Rika greker har lämnat landet. De har ingen exportindustri vad jag vet förutom ovan nämda. De har inga naturtillgångar bara en massa land som är halvöken. Dessutom har folket fel inställning, de drömmer fortfarande om forntidens storhet.

Grekland kommer för alltid att vara EU´s skyddade verkstad som kommer att behöva bidrag.

Jag har besökt grekisk industri några gånger som säljare och förstått att i det landet ska man inte satsa några större summor.
Hjärntrusten har sammanträde ser jag...
Avundsjuk du inte kan vara med?
"KAN"...kan jag väl om jag vill. Anmärkningsvärt bara vilken gubbröra av oreflekterat svammel som så ogenerat väller fram från vissa håll i det ena inlägget efter det andra.

Hur många av er som uttalar sig här har ett sammanhang av värde med någon som bor i Grekland? Eller Italien med för den delen...

Du har "besökt grekisk industri några gånger som säljare"... Och?? Du vet inte ett smack när det kommer till kritan...

Jag har en syster med man o barn sedan över 20 år i Grekland - jag vet oerhört mycket av det du skulle behöva veta för att uttala sig - så knip!
Så trist att det alltid dyker upp en Besserwisser numera, börjar alltmer fatta varför IS inte tillåter sådan här trådar, tycker man inte om att diskutera som vuxna, så kan väl hålla sig till data trådarna och födelsedags hälsningar.
Ja det är verkligen synd att svammel o direkt kränkande omdömen om mänskor i en annan kultur blir innehållet i en tråd som skulle kunna vara seriös o saklig...
Topnotch, du har uppenbarligen problem med ditt ego och eftersom du inte vågar eller kan få avreagera dig på nån i din närhet så har du bara nätet kvar. Fortsätt bara det lättar och såsmåningom så blir det OK.

Sen kan du kanske berätta på ett logiskt sätt hur Grekland och grekerna ska klar av krisen. Det skulle vara intressant att få veta av en expert.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem