Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

hoppas ni förstår hur jag menar.

hoppas ni förstår hur jag menar.

hej!
jag undrar hur man ska fixa med internet till bärbardator.
har stationär nu bara.
jag vill liksom ha båda igång samtidigt.
:-S
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

Skaffar en router medinbyggd switch sladdar till båda datorerna och koppla in och tuta o kör.
men vill att den bärbara ska kunna användas i typ trädgården eller garaget t.ex

Det Rob säger(Router) är en bra lösning.
Men ska du ha access från andra ställen än hemmet så tycker jag att det ultimata är att skaffa ett WFI kort, antar att du inte har det redan inbyggt, och ett 3G kort, t.ex Vodafones MobileConnect.
Annons
vill icke använda mig av 3G nätet tyvärr
En router med trådlös access(WFI) så....
tack för förslagen.
Ni är snälla ni
Jag har ganska nyligen skaffat trådlös router,har en stationär och en bärbar-inga problem att surfa men inte så himla lätt om man inte är tekniker att få allt att funka.
Jag har vanlig ADSL och trådlösa kort på båda-hur långt du kan gå är ju lite beroende av standarden på korten och routern..men jag är nöjd med att slippa lite av sladdarna!
Jag har problem... Har bärbar och stationär - som nane... MEN - surfning på den stationära går väldigt dåligt och jag blir nedkopplad hela tiden (signalstyrkan är aldrig högre än "Lågt" på den). Det fungerar mycket bättre på den bärbara (inte klockrent jämt men mycket bättre) - OCH den står rätt så mycket längre ifrån routern och det där, än den stationära (den jag trodde att jag skulle få problem med var ju den bärbara). Vad kan detta bero på? Störningar från nått håll? Vad tror ni?
Hej CG! Jag funderar på vad du har för typ av kort i den?

Sedan så kan en hel del annan utsrustning också störa-mikrovågsugnar och bärbara DECT-telefoner såvitt jag har förstått.

Jag läste en artikel nyligen om det där...hmmm...minns inte allt i detalj-ska kolla upp det,men det handlade iaf. om signalförstärkning.

Jag tror nog att en del av de som är här kan hjälpa dig-har förstått att de jobbar med datorer.
CG om din stationära står för nära access punkten så kanske den står i fel vinkel så den inte får in några radiovågor.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem