Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Wikipedia

Wikipedia


Ej att förväxla med Wikileaks. (Vithårig skurk)

Nu vädjar Wkipedia om donationer. Dom var mitt första lexikon 1996..
Sedan kom Google. Alla andra var chanslösa.
Jag var helt chockad över Google och dess förmåga.

Jag använder Wikipedia än idag. Men jag vill inte betala.
Informationen är stundtals virrig och inte korrekt.

Men det är den troligen inte på Google heller. Men dom är gratis.

http://tinyurl.com/c6py8hr
Antal svar på detta inlägg: 7
Hej leiake, som sagt, wikis e ju den man mest använder och den duger bra, men betala, njaeeeee inte jag heller. Så till den tidigare saken i dag, nu verkar det som att den inte dyker upp alla ggr man går ut på nätet, den där ask.tool alltså, så jag tackar för tipset och som sagt får vi se i morgon då hur det ser ut då när datorn varit avstängd Hälsn, L.
lagera!

Det går nog bra.

När man laddar hem program så missar många dessa rutor med en bock i.
Det betyder att programmet är oseriöst. Man lurar inte folk. Det drabbar dom
själva i längden. Jag hatar dom.

Facebook är en riktig skurk. Akta dig för det programmet annars har du vänner
över hela världen utan att veta om det.

Hur får dom fortsätta med detta intrång. Ofattbart.
Absolut rätt, FB e de sista jag skulle gå in på. Nog med reklamskyltar som blinkar och tar tid ändå utan att dra in såna saker med, ok,, ha de bra o tack, L.
Annons
Varför sitta och gnälla på ett program som ni inte har nån erfarenhet av? Tycker FB fyller sin funktion bra. Finns även Google+ men det är inte lika roligt att sitta på.

Google+ är mer seriöst men sen dom la in spel så började det spåra ur även det.

Vänner över hela världen är bra så man kan vidga sina små vyer. Och sen till reklamen på FB. Hur kan du veta lagera att det är en massa sådant om du inte testat? Finns även tillägg som tar bort reklamen på FB.
Det går inte att jämföra Wikipedia och Google. Google i sig är helt värdelös. Google kan man bara använda som ett transportmedel och index var man kan hämta fakta och vetande ute på nätet t.ex på Wikipedia.

Själv så har jag vid tidigare tillfälle lämnat ett litet, ack så litet, bidrag till Wikipedia som en uppskattning att de finns att tillgå på nätet.
Hej Jonah, inget att hetsa upp sig för egentligen, men det var inte i går som dator och internet kom in i mtt liv så helt borta är man ju inte. Reklam och annat finns överallt i olika mängder och det får man dras med, men som sagt, vissa har mer och vissa mindre. Sedan har vi ju olika intressen också. Internet-start är ett bra exempel på att det går att undvika onödig reklam.Hälsn. L.
Allt Microsoft rekomenderar undviker jag. Vilket har inte med tråden att göra.
Tror inte på Goggle numer, körde Google när det var nytt för många år sedan. Wiki änvänder jag inte för det har så mycket felaktigheter att hälften vore nog.
Se vad de skriver om programmet EasyDownloads. Ren skrämsel propaganda.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem