Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 7 Premium + IE9

Windows 7 Premium + IE9

Jag måste kolla om detta är ett vanligt fel eller om det bara drabbar mig, jag och min sambo har köpt nya datorer samma modell en HP G5470sc 6gb ram med Windows 7 inlagt.

När jag ska starta Internet Explorer så kan jag få försöka 3 - 4 ggr innan något händer annars är det bara en hel vit sida, men min sambo behöver bara klicka en gång.

Vissa program som jag hade i min förra dator med 4gb ram och Vista gick fort "fastnade" sällan har nu helt plötsligt blivit riktigt segt och låser sig stup i ett även fast det är bättre grafikkort med eget minne osv.

Har provat att avinstallera IE9 och installera det igen så är det bara strul, tacksam för råd. /*Bandit*/
Antal svar på detta inlägg: 7
Bandit , reklamera datorn.

felet kan vara hårdvarurelaterat
Jag har försökt att installera IE9 och får samma sak här, bara en vit sida. Jag avinstallerade IE9 och kör med IE8 igen.

Har inte försökt igen efter det.

Har Windows7.

Jag tror det är många som har samma problem och hoppas på att vi får nån hjälp här i forumet.

instalera denna versionen
http://channels.msn.se/IE9/

har ni redan IE9 instalerad,töm historiken
och använd windows update i IE9
Annons
Tack Göcke ska prova den..
Hej Göcke! Tänkte testa det du tipsade om, men så provade jag att installera IE9
en gång till från Windoes uppdate en gång till för jag inte testat det sen i somras...och nu fungerade det .

Skönt att det bara funkade med Windows uppdate för min del.

Bandit! Tack för att du tog upp frågan

Hoppas du fixar till problemet. Lycka till!
Goddagens,,här fungerar det i alla fall utan problem med IE9 och Vista Home B. Det enda som är lite segt är när man startar Internetsidan första gången på morgon, men det har det alltid varit så det reagerar man inte speciellt på. Detta trots snabb uppkoppling etcetc. Men allt kan ju variera på olika datorer och platser i landet. Hälsn. L.
Tack Göcke, nu verkar det fungera, jag återkommer ifall det blir strul igen.. /*Bandit*/

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem