Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Bredbandbolaget?

Bredbandbolaget?

Är de fler än jag som har tillbringat en massa timmar i telefonen för att prata och få information från BBB .Har hållt på sedan i november att försöka få besked om när uppgradering blir aktuell fick tillsvars attt de var bättre att vänta tills efter nyår för då hade man tagit över Bostream helt å fult å vi gammla kunder skulle få ny konto så fort som möjligt men vad händer INGET ALLS bara en massa undanflykter.

Men till slut så minsan nu i maj skulle den stora händelsen komma till skott får papper om att nu e vi på gång och att man inte ska koppla in de nya modemet förrän mitt gammla slutar fungera.

Stänger ner mej på en måndag har fortfarande inte fått något modem efter 8 dagar
har ringt ett flertal ggr å fått en massa helt kass undanflykter som tex att: jo det är skickat konstigt kommer nog imorrn,jo nu är det så att vi har bytt logistickföretag så de har blivit förseningar, vänta ska jag kolla jo de gick med posten i lödags ser jag här men vänta ska jag se på inlämningsnr ojdå nu ser jag att de ska gå med Schenker idag så du bör ha de om ett par tre dar.
Hallå man kan inte bara skylla på logistiken man kan ju faktiskt skicka ett paket runt halva jorden på två dagar
så skärpning BBB hoppas att ert abonnemang funkar bättre än er administration.

Ja ni kan ju tänka vilka problem man haft med två
grabbar på gymnasiet som är inne i alla slutprov å tentor som verkligen behöver all information via nätet själv håller jag på att sälja grejor på tradera inte så lätt utan internet
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag har också haft rejäla problem med BBB.

Har både deras bredband och telefoni. Ingenting har funkat riktigt. Bredbandet och telefonin kolliderar på köpet, så de sänkte min hastighet på bredbandet för att bli av med störningarna på telefonen trots att jag betalt för den högre hastigheten. Pengarna tillbaka? Nix. Finns tydligen en liten paragraf någonstans som garderar dem.

Så nu sitter jag här med ett bredband som kostar 419.- i månaden och har bara runt 4mb i överföringshastighet i stället för de lovade 24. Dessutom är det fortfarande rejäla störningar på telefonsidan. Ibland är det bara att lägga på.

Liksom du har jag spenderat timmar och åter i timmar i samtal med olika BBB anställda. Man kommer aldrig till samma människa två gånger. Det betyder att man måste dra sin historia gång på gång och hela tiden får samma svar. Ett svar som man vet inte kommer funka.

Har gått så långt att jag trots den högre kostnaden funderar på att gå tillbaka till Telia. De har trots allt bättre täckning och störningsfri telefoni.

EZ
Electric Zombie finns ingen som kan garantera dig 24mbit om du inte bor 300m från telestationen i ledningsväg då. Sedan om du skulle läsa vad det står så skulle du se att det står "upp till" 24mbit. inte att det är 24mbit. men sen att du bara får 4 mbit är lite sunkigt men det är så det är om man bor för långt bort eller har taskiga ledningar.
Blev det inte härligt med fri marknad, där inget fungerar längre.
OK detta är ironi från min sida, för jag har jobbat emot detta ända sedan vi fick denna fria marknad.

Anmäl till KO, gå ihop er i en grupp med samma problem, hellst i samma kvarter och anmälan till KO , och sätt en jurist att företräda er.
Logga allt. försök till samtal, namn ni pratat med , allt som i stort händer i er kommunikation mot dem.

Ni är inte ensamma om ni tror det. men det är inte bara ett bolag som strular, utan hela systemet bygger på sin orimlighet.

vi har helpdesk/kundmotagning som är privatägt och inte ligger i samma stad/kommun eller ens i samma land.
de vet inte ens var ni bor om det regnar eller snöar hos er..
och de kanske inte ägs av det företag som ni tror har som affärspartner.

ni har servicetekniker som kommer från olika små privata företag
det kan bli flera sådan småföretag som utför sina tjänster, och bara släpper sitt jobb. och sedan i slutändan så skyller alla på alla och att det är Telias fel.

Just nu är det bara vinsten och att roffa åt sig marknadsandelar som är deras behov, allt annat sjuts åt sidan tills det blir tillräkligt irriterande.

Jag har sett fall där det har varit den sista kabel in till kund som
inte har varit kopplad och att det har tagit 6månader att få någon att följa upp linan hela vägen.
Så här skulle det inte behöva vara.
och det skall inte behöva vara så att man måste vara en teletekniker för att få rätsida mot dem.

Detta kan drabba alla , det har inte så mycket med bolaget att göra utan systemet med flera inblandade i en räcka av kjedjor som skall pusslas ihop.

ta bara och kontrollera vilka handlingstider de har i kommunikationen mellan varandra, det är inte ovanligt med
7-14 arbetsdagar om ni sedan tar och multiplicerar det med minst 3 aktörer så ser ni vilken lergrop de står i.
Annons
Jinsson dem har kanske inte uppfattat vad du menas eller
mellan bostream du sa..
Jo, jag vet Rob. Jag visste från början att jag inte kunde komma upp till 24 mb. Men innan telefonen började krångla så kunde jag i alla fall komma upp i ca 13. Det tyckte jag var ganska ok. Men efter att BBB har "rättat till" felet med min telefon, så kan jag alltså inte komma upp i högre hasteighet än de redan nämnda 4.

Göcke har helt rätt i sitt iakttagande men vem fasen kan man ge skulden när det börjar krångla? Alla skyller på alla :(.

Man är rätt liten som kund ...

EZ
Gösta jag förstår inte riktigt vad du menar
I ditt fall Electric Zombie
så är det din leverantör som har huvudansvaret och som du skall slå på, och ett skriftligt svar på varför du får så dålig förbindelse
borde du kunna få från dem.
Ett test du kan göra är att koppla ur din telefon och se om du får upp hastigheten.
Har de gjort allt rätt så har de utfört en hastighetskontroll
på din anslutning och att den är registrerad, är den inte det bör du få en sådan gjord av dem och precenterad av dem.

med ett nytt abbonemang/byte av leverantör
borde linan kollas av den nya leverantören
så att kunden får en rimlig anslutning utan fel.
Där felar många idag anser jag.
Ingen vill dra igång denna självkontroll, för att det drar på sig extra kostnader för leverantörerna.
Och vi konsumenter kan för lite för att sätta emot.
Jag beställde uppgradering från 2,5 till 10mbit. Har (hade?) Bostream och skall kopplas till Bredbandsbolaget. (ja jag vet, det är samma nu) Förra måndagen slutade plötsligt 2,5mbit att fungera. Tänkte att det funkar väl imorgon igen....icke, ringde Bostream på onsdagen, kom fram efter en halvtimme. Nää, vi har kopplat ur dig för att du skall kunna få 10mbit nu, så det skall snart fungera. Ingen information i förväg, inte skickat nya prylar, inte beställt ny inkoppling....Ojdå, det måste ha blivit lite fel.
Fick email idag om att mitt 2,5mbit var urkopplat, över en vecka senare, men det hade jag redan märkt! Om 2 veckor skall nog det nya bli inkopplat. Men inga riktiga besked..
Vad gör man?
När man läser sådant här , så undrar man om de måste beställa nya prylar varenda gång de får en ny kund.
Men då skall de inte behöva stänga av för kunden.

det är ju också smart att sända ett mail till en person som
intenetkopplingen inte fungerar för.
Tror de att alla har ett andra alternativ.

Man anmäler det till KO
vill man vara extra ilsken så skriver man till PTS
och klagar också
Fick mitt modem idag (tisdag) glad å go körde jag hem för att koppla in det alla parametrar inlagda efter deras papper tänkte jag att nu blir de åka av men nej så blev de inte.

Ringer upp till supporten kommer fram efter 23 min vi går igenom allt å allt är rätt installt killen kollar med sin dator men han har inte fått klartecken från installatörerna men detta är inte mitt område du får tala med kundtjänst jag kopplar dej nu
ytterligare 20 min väntan

Kommer fram till en dam som kollar samma uppgifter samma svar att inget besked från installatören men hon ska göra en felanmälan .Jag talar då om att jag varje gång jag ringt å frågat om var mitt modem blir av att jag frågat om min anslutning var klar när jag får modemet så har alla sagt OH JA INGA PROBLEM
allt är klart bara koppla in .

Men damen säger att jag ska lägga en felanmälan men de kan jag inte göra idag (tisdag) för dom har gått hem så de blir inte förrän på onsdag. Hallå klockan var 16.15 man måste väl kunna göra en felanmälan efter 16.15 på en vardag.

Vid en fråga om hur lång tid detta ska ta att fixa svarar hon med att de kan ju inte jag svara på jag frågar då om inte detta är kundtjänst? jo de var de ju men eftersom hon bara gjorde felanmälan viste hon inte, men de tar nog bara en två tre dagar trodde hon.

Ok då e vi snart inne på nästa helg och efter som dom inte jobbar efter 16.15 jobbar dom säkert inte på lördagar å söndagar heller

Men man får ju inte ge upp hoppet kanske nån dag man flyger fram på nätet i nya svindlande hastigheter. Med facit i handen skulle man nog nöjt sig med dom 2,5 man hade.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem