Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Göra websida

Göra websida

Någon son vet något bra verktyg till att göra websida med. Det ska vara ett enkelt program, där man ser vad man gör under tiden man bygger upp sidan. Samtidigt skulle det vara bra att kunna hämta in HTML-kod från en sida som redan finns.
Sedan ska det vara lätt att ladda upp och även underhålla sidan.
Många krav.
Något tips?
Antal svar på detta inlägg: 9
och det skall vara gratis förstås??
php/ mm
http://kompozer.net/ kanske kan vara något för dig.
Du kan även prova att använda ett online-verktyg, som till exempel www.weebly.com. Där kan du göra en enkel eller avancerad webbsida och kan även infoga html-kod om du vill. Ingår gör även olika mallar som passar det ändamål som du vill använda sidan till. Det är väldigt enkelt att använda och är gratis i grundversionen.
Annons
Jag har www.one.com till min hemsida, ingår verktyg till att bygga en sida med och än så länge en mycket bra support.
Tackar och bugar
Jag ska kolla på sidorna.
Och Göcke. Gratis är gott
då har du två här
NetObjects Fusion Essentials
eclipse

och microsofts
Office sharepoint designer
visual web developer express
Att göra hemsidor är kul, man kan antingen göra i html, php eller i flash. Min hemsida är gjord i php och flash, använder inte så mycket html längre. Jag har min sida liggande hos one.com som mrhandyman.

Vill man bara skriva html kodning eller annan utan möjlighet att se sidan så är Notepad ++ det absolut bästa valet.
Sorry om jag stör i tråden men jag kan inte låta bli att berömma Bandit för hans hemsida.
Tack JohanHex

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem