Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

32 resp 64 bitarsdator

32 resp 64 bitarsdator

Har en gammal stationär dator som håller på att ge upp. Funderar på att köpa en bärbar. Men alla nya är 64-bitars. Jag har Microsoft Officepaket 2000 och undrar om jag kan köra detta program på en 64-bitars. Vet inte så mycket om skillnader mellan 32 och 64-bitarsfatorer
Mycket tacksam för besked!
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: «1 2

Det finns något som heter Virtual XP Mode, som man kan köra i Windows 7, men jag har inte en aning om hur man gör.
Någon som har lyckats lösa detta problem?
Altså att använda en 64bitars som 32 bitars

Har du försökt Göcke?
Oskar!

Det fixar man lätt. Startknappen/ Allaprogram .Där väljer man 32 bitar.
Annons
Ja visst har jag.
du kan köra 32bitars i en 64bitars os

Så här svara Microsoft på deras hemsida

Många program som utformats för datorer med en 32-bitarsversion av Windows kommer att fungera på en dator med en 64-bitarsversion av Windows utan några ändringar. I vissa fall kan dock prestandaskillnader förekomma. Om ett 32-bitarsprogram använder inbyggda drivrutiner kanske de inte fungerar i 64-bitarsmiljön. Om du har en 64-bitarsdator är det bäst att använda program som utformats för 64-bitarsdatorer.

det är alltså drivrutinerna som kan få det att strula

och PerAsk har svaret , att köra i XPmode , men då krävs det fler saker, se
http://goo.gl/07SI1
Hej! Återkommer till min fråga om gammal Office med Windows 7.
Går Office 2003 att använda ihop med Windows 7? Fick svar tidigare om att Office 2000 inte fungerar med 64-bitarssystemet, hur är det Office 2003?
Hoppas att någon har svar på detta.
Tacksam för hjälp!
du kan instalera den , varför så orolig, vill du ha koll på allt du gör.

själv så skulle jag köra en mer modernare , MSoffice-2011 uppgradering.
Hagaherrn!

Detta hittade jag på nätet.

"Kan då direkt lugna dig med att Office 2003 är fullständigt kompatibelt med Windows 7, kör själv med detta Office 2003 på bl.a en bärbar med Windows 7 Ultimate, och fungerar utmärkt, så kör du den du har, det ska fungera.

Edit: Glömde ju att tillägga, att jag kör med 64 -bitars i Windows 7, och det Office 2003 jag kör med är ett 32 -bitars. "
Göcke, jag förstår Din undran. Men jag har använt Office 2000 i 10 år och då speciellt Outlooks e-postprogram med kalender. Vill gärna fortsätta med detta då man är van sedan länge (lära gammal 67+ hund att sitta...). Men nya Office innehåller inte längre e-post/kalender som tidigare. Därför vill jag gärna ha en modernare utgåva av Office/Outlook som kan fungera på min nyinköpta laptop med Windows 7. Vad beträffar Word och Excel kan man ju med fördel använda Open Office utan större problem.
Detta är bakgrunden till mina kanske löjliga frågor och jag är väldigt tacksam för de kommentarer jag fått från er här på Forumet.
Mycket bra frågor och svar från alla. Tack, nu vet jag. Hade just börjat att fundera på detta
Hagaherrn, varför du skall uppgradera till en MSoffice 2011 som har outlook , är för att du skall kunna jobba effektivare i framtiden och mot molnet.

http://korta.nu/bjvj5

alternativet är att du använder microsofts live svit , om du nu gillar microsofts produkter. där kommer du åt bantade vesrsioner av de vanligaste programen.
och kan synka kalender och dela med dig till andra.

jämförelse 2003-

http://korta.nu/46rwq

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem