Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Rensa winsxs

Rensa winsxs

Hu rensar man i den växande winsxs katalogen?

Provade dism /online /cleanup-image /spsuperseded

Det skall finnas något i SP1 men finner inget. Att ominstallera hjälper men katalogen växer stadigt för varje installerat program.
Katalogen är större ensam än resten av allt installerat.

Kör Win 7 Starter
Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: 1 2 3 Nästa »

http://goo.gl/80ww9


vill bara komentera att är filerna kvar så har du en mindre kraschbenägenhet , eftersom du läser in filerna igen, tar du bort dem och det kraschar. så har du ingen fil att rädda dig med.
karlmann!

Jag förstår att du provat enligt följande länk. Men det fungerar tydligen inte för dig.
Men för honom rensade det bort 7 GB.

http://tinyurl.com/6plafdg

Man skall noga inte bry sig om att rensa winsxs. Då får man trubbel tror jag.

Min "Fabriksinställning" rensar allt och lite till som man inte har sparat på en
extern box, eller på hot,eller Gmail.

Undrar om inte den rensar winsxs oxå. Nu sist försvann 20 GB, och som jag
sagt förut, så saknar jag inte dessa 20 GB. Konstigt.
Tack för länkar. Sparade inför framtida behov.

Testade alla och winsxs ökade med 30Mb. Inga problem med de få GB jag har mot vad jag läst om.

Det dummaste svaret jag läst i ämnet / hårddiskar är billiga så köp en större \.

Testar starter på en recycled burk 3Ghz / 4GB & 120GB Hd. Ingen racer men duger till mina behov. Vad jag vet körs Starter på små Notebooks?

En trasig ASUS Lap Top från 2009 på ingående, "fungerar inte och farsan har köpt mig en ny". Slyngeln är fem år äldre och har inte glömt gubben som fixade datorn gratis.

Annons
karlmann det dummaste du läst var inget dumt förslag. det dumma är att ingen har satt sig in i vad katalogen winsxs gör och är till för.

Sen kan man ha egna synpunkter på vad som är bra eller dåligt.
Göcke.
Att bara komma med förslaget att köpa större HD än de 250GB han hade? Inte ett ord mer, ja då kan han lika gärna låta bli att svara.
Förklara vad katalogen winsxs har för funktion, hjälper inte heller. En fabrikare är en enklare lösning och vore ett mycket bättre svar.
en fabrikare radderar allt och även winsxs , men den växer ju i tackt med att du uppgraderar, och instalerar mer, så det är en jävligt dålig lösning.

Det är därför en fabrikare inte är annat än en nystartad/instalerad dator.

men katalogen winsxs består. halelulia!
och växer. du är tillbaka på ruta Ett
Göcke!

Med risk att bli tjatig så förordar jag en"fabrikare" än att hålla på och rota i sin
dator efter något som man inte begriper ändå.

Jag har redan hunnit med flera fabrikare på min nya dator så nu kan jag det på den oxå. Jag måste säga att datorn blir som ny igen. Men som du säger man är snart
tillbaka på ruta ett.

Telefonen som jag fick i fredags har redan fått 2 fabriksinställningar.

Ringde Telia då min TV hackade. Då gjorde jag och en trevlig herre gemensamt
en fabriksinställning på min digitalbox, samt även modemet.

Men det hackar lika "för...at. Så en fabrikare hjälper inte överallt.

Nu väntar jag på ett nytt modem.
leiake nog är du tjatig med din fabrikare,

det är ju ingen vits med att göra en fabrikare för att sen finna att en katalog i alla fall växer som i detta fallet.

rensa mappen som föreslås så får ni det utrymme den idag upptar,
men den växer ju igen vid nästa uppgradering eller installation av andra program.
det är lika temporärt som att radera temporära filer som det finns gott om

du kan köra dina fabrikare. men gör de ingen nytta mer än spolar tillbaka till ruta Ett varför då hålla på.
År det så roligt att leka nyinköpt dator.???

Det är som att tvätta bilen , när man ändå vet att man skall ut på åkern och plöja med den dirrekt efter.
Göcke!

Om man nu har oförklarliga fel på sin dator så är det ett bra sätt att få ordning.
Du får inte jämföra dina kunskaper med oss andra "Svensson". Men du har glömt
hur svårt det var i början även för dig......min Brutus. För du är väl inte född med
dina datakunskaper,antar jag.

Om man antar att winsex (winsxs) får hålla på att växa så spricker ju datorn till
slut av utmattning och annat.

På nätet kan ingen minska eller radera winsxs. Jag har kollat. Men en fabrikare
kan göra det. Får jag nobelpriset nu.

winsxs styrs av OSet och kan inte växa över bräddarna.

fabrikaren tar bort allt och återskapar orginalet, så det var för enkelt leiake.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem