Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Skrivarproblem

Skrivarproblem

Någon som vet ? Jag försöker att installera en skrivare på min dator men får till svar att Tjänsten för buffring är inte igång . Var får jag igång den ?
Antal svar på detta inlägg: 6
konny , allt borde fungera om du har instalerat allt rätt.

men nu vet vi ju inte vilken skrivare du menar vilket OS du har och hur du instalerade den.

buffringen är en del av OSet och borde ha aktiverats vid din skrivainstallation
Ok ! glömde dessa uppgifter. jag kör Windows XP och skrivaren är en HP Photosmart 5514 . jag kör den trådlöst över mitt hemmanätverk . Det konstiga är att när jag kom hem med den och kopplade in allt som det skulle sitta så gick det att installera den från skivan som var med. Allt fungerade under en vecka ungefär . sedan en dag så var skrivaren borta och går inte att installera igen .
Jag försökte med skivan igen , men får till svar . Kunde inte lägga till portövervakare HP Discovery port Monitor ( HP Photosmart 5510 series.
Annons
konny

Jag hade samma problem. Jag löste det genom att starta om Telias Gateway (Thomson TG787).

Jag läste någonstans i HP:s instruktioner att det var ett måste.

Jag har ett annat problem med exakt den skrivaren. Vid utskrift lägger bilden/texten skevt på papperet. (Större marginal nere än uppe).

Har du märkt av detta?
något med att du inte har rätt IPadress , kan vara orsaken, och då kan en sådan lösning som bsv förordar lösa knuten

HP har en felsöknings sida

http://goo.gl/L003I

bsv , ditt problem kan vara att pappret drar snett i skrivaren, byt skrivare om du har garrantin kvar, ren gissning
Göcke.

jag har bytt först pappersmagasin och därefter skrivaren. nu är ytterligare en ny på väg. efter lååååååååånga samtal med HP.

Pappersmagasinet kom från Frankrike och skrivaren från Tjeckien på utsatta leverans-tider. leveranserna skedde med UPS.

Jag är full av beundran hur de kan få det att fungera. Bägge sändningarna gick till 9 olika stationer enligt spårningen på nätet.

Jag måste ge HP en eloge för deras support den har varit fantastiskt bra. (Hoppas att problemet löser sig med den nya skrivaren-annars ger jag upp.)


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem