Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Musik-CD:n utan musik...?

Musik-CD:n utan musik...?

Har problem med att spela upp musik-CD:n som även innehåller en bonusvideo (mpeg) i datorn. Det enda som "finns" på skivan är videon, musikspåren är puts väck i Winamp och andra spelare jag testat med.

Använder ett program som heter dbPowerAmp för att konvertera musik, och där finns låtarna med. Så för att kunna lyssna på en hederligt inköpt CD måste jag först rippa låtarna till MP3-format.....

Nån som har förslag på vad som kan vara fel? (Allt annat som gäller musik och film fungerar som det ska)
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

prova att spela skivan i en vanlig cd spelare, alltså en extern spelare typ stereo, det bör funka då.
Javisst, skivorna funkar alldeles utmärkt i alla andra typer av spelare. Men varför inte i datorn???
Troligen har den ett kopieringskydd.. Om jag hade en sån skiva så skulle jag gå tillbaka till butiken och kräva pengarna tillbaka eller skicka den till skivbolaget med en kopia på kvittot o kräva tillbaka pengarna från dem..

Du har rätt enligt lagen(ja även enligt nya) att kunna kopiera din skiva så du har ett ex tillvarje cd spelare du har, varje mp3 spelare och även för att kunna ge bort ex till din familj eller närmsta vänner.

Vilket blir "omöjligt" med ett sådant skydd, det skulle jag iaf aldrig acceptera. har jag köpt en produkt så ska jag kunna använda den fullt ut så som jag har rätt till.
Annons
Hej Misster
Rob har rätt, det är vi som har makten att inte köpa deras produkter
Så, iväg med dig! Och kräv pengarna tillbacka!
Titta här på hur deras kopierings symbol ser ut, så att du bojkottar deras skiva nästa gång du vill köpa musik.
http://www.kopieringsskydd.com/
Med vänlig hälsning
Ninn
Grejen är ju att de (=skivbolagen) är dumma nog att bara ha ett skyddsprogram för windows som startar automatiskt (hindras enklast på windows med att hålla inne shift när man sätter i den... totalrubbat)
lite kul med ett kopieringsskydd som faktiskt inte hindrar någonting alls =)
Rob : Kopiera skivan, eller konvertera låtarna till mp3 är ju just vad jag _kan_ göra, men inte lyssna direkt på skivan. Kopieringsskydd var det första jag tänkte på, men det finns ingen "symbol" nånstans. Dessutom går dom att spela upp i andra datorer.

För ett par år sen köpte jag en skiva som även innehöll en video, men det gick bara att lyssna på låtarna. Filmen "fanns inte med".
Nu när det här hände kollade jag den skivan också, och den har blivit "omvänd". Det går alldeles utmärkt att se på videon, men alla låtar är borta....

Det borde ha med några inställningar att göra, eller CD-romen kanske....? Har ingen aning om vad jag ska leta efter för att ändra på, därför frågar jag här. Det finns ju folk som verkar datorkunniga.
Kan det vara så att det inte finns en filasossiation till filen/filerna
Nej, skivor utan extra video går igång som dom ska.
Jag tror jag vet vad som är felet pröva klicka på den här datorn höger klicka sedan på Cd rom skivan sedan utforska ser du dina låtar där pröva då att höger klicka på en låt sedan klickar du öppna med välg sedan windows media spelare.
Glöm inte att kryssa i Använd alltid detta program för att öppna den här filtypen sedan klickar du ok

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem