Onsdag 17 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Uppringd av Microsoft

Uppringd av Microsoft

I dag ringer en kille mig från okänt nummer med engelsk brytning och säger sig vara från Microsoft och jag har fått virus i datorn. Och att han vill hjälpa mig att lösa det.

Haha!! jag garvade så jag nästan pissade på mig.

Jag har ett knep som alltid går hem sa jag.
vad då sa han ????
Jo leiakes fabrikare

då kom han av sig och jag la på.

Bara så ni vet. Microsoft ringer aldrig upp dej.
Antal svar på detta inlägg: 8
Göcke!

Vi kanske skall ta patent på min" fabrikare". Fördelen med den är att den tar bort
allt och lite till. Men när man kan knepet så är metoden ofarlig. Man bör ha en extern hårddisk om man har mycket värdefulla grejer på sin interna hårddisk.

Personligen lägger jag allt av värde på Hotmail. 10 GB gratis. Gmail 10 GB oxå
gratis. Det finns en till som jagar mig på mailen. Dropbox heter dom.

Jag lägger på luren konsekvent när telefonföräljare ringer. Om ni säger jag känner "leiake" så lägger dom på luren.

Angående microsoft så har jag kompisar som har ramlat på denna skojare.
Här är en sida som ni bör läsa innan ni åker dit själva.

http://tinyurl.com/bo4ykjb

Jag har oxå hört att dom vill sälja värdelösa antivirusprogram för 399:-
leiake det är nog nästan patent på din fabrikare genom IS

däremot så slog det mig att vi har hållit igång IS sen 1999
den borde bli k-märkt
Kan Daniel få kulturstipendium?? eller något.
Jag fick precis en sån samtal igår, jag här läst i några tidningar att det är lurare som försöker det överallt! Om ni får en kostig samtal kan ni söka numret på http://www.tellows.se/ och skriva eller läsa kommentar. Jag kommer inte att svara såna nummer igen, det var ju skrämmande!!
Annons
de har ringt mig tre gånger nu, och alltid från okänt nummer.

skulle det finnas någon rätsida så , borde teleoperatörerna ha en anmälnings modul på deras hemsida så de kan spärra nummer , men de skiter i detta.

det är avigsidan med mångfaldet och avregleringen. ingen vill kännas vid att kunden får skiten.
Ganska komiskt ändå om man tänker efter, nu vet jag ju att det inte är Microsoft som ringer men att komma på en sån dum grej. Jag har kontaktat microsoft ett antal gånger för att få support då via mail och dom har inte hört av sig ännu efter 3 år, varför skulle dom då ringa och erbjuda program?.

Det är riktigt synd om dem som går på detta.
Det finns något som heter NIX. Det fungerar hjälpligt efter ett tag 2(mån). Det märkte jag tydligt när jag flyttade, för då upphörde spärren. Den följer inte med vid flytten konstigt nog.

Mobiler går visst inte att spärra. Gör som jag. Stäng och koppla in röstsvar.Då kan dom lyssna på din röst enbart. Det retar upp dom ordentligt.

Teleoperatörerna kan avsluta ett avtal, på tre minuter om man inte betalar, men tydligen klarar dom inte att vräka patienter som är kriminella. Det är ju sanslöst
idiotiskt mot kunder som är skötsamma.

Tänk om vi kunde strejka tills dom rensat bort "rötäggen". Då skulle dom tänka om.
Men tyvärr vet dom att ingen svensk kan vara utan sin telefon i mer än 20 minuter.
Så det är kört den vägen.

En gammal dam i mörka Småland hade blivit av med sin telefonförbindelse när det hade snöat 2 mm och blåst 4 m/sek.
Hon var så ledsen, men hon sade att det var tur att hon hade sin mobil.
Nu fungerar inte larmet på mobilen, men det visste hon inte så det var ju tur att
hon inte fick hjärtinfarkt just då. Man kan ringa 112 utan att det kostar något, bara
man inte blir för nervös och händerna skakar. Då hjälper det inte ens med pekpenna.



http://www.nix.nu/
Det bästa är att inte svara vid okänt nummer!!
mobiloperatörerna vill inte bygga ut 112 nummret , för de vill inte ta av sina stora vinster, så glöm 112 på mobilnummren, det nummret kan vara ur bruk när ni verkligen behöver det.

angående okänt nummer så kan jag inte låta det ringa, jag måste svara.
så det är ett dåligt argument mot dessa marodörer.

det måste vara enklare att låta operatörerna ta sitt ansvar, okänt nummer skulle aldrig få användas på detta sättet.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem