Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Google överallt

Google överallt

Som ni kanske vet så är jag väldigt förtjust i webbläsaren Google Chrome, både för sin snabbhet och för att det finns en uppsjö av teman och användbara tillägg.

Nu till det mindre roliga. Har testat alla versionerna av Google Chrome. Stabil, Beta samt Dev som är den minst stabila versionen av dom 3.

Fick lite problem med min nuvarande installation av GC som var den stabila versionen och gick till verket och avinstallerad...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2



Klockan är 09:50 och jag har nyss läst min morgontidning i sängen. Då löser jag
tvådagarskrysset. Använder ofta Google, men idag gick det utan denna hjälp.
Google är min enda sökmotor. Den vet inte vad intrigitet är, utan den kör bara på.
Men konstigt nog är jag inte irriterad för Google ger så mycket tillbaka.

Google är för mig som Gud är för dom religiösa. Oumbärlig.!

Windows och IE9 är för mig apostlarna.

nu gick jag upp
förut gick jag ned.
Du var välformulerad nu på morgonen leiake
Annons
Sitter nu med Firefox version 13 beta 1 och får säga att det fungerar bättre än jag trodde det skulle göra. Alla tillägg som jag installerat fungerar även om dom inte skulle funka till den versionen.

Uppstartstiden har blivit bättre och sidan ny flik är bra.

vad hitta du den? JonahHex
Som alternativ till Google sökmotor använder jag gärna Bing och "gamla hederliga" Alta Vista; numera Yeahoo.

Google Chrome har jag aldrig gillat, det IE och Safari som gäller.
JonahHex Har hittat den! Den är lite snabbare vid start!
Google Chrome är min absoluta favorit bland webbläsarna. Den ger mig vad jag vill ha fast med en sökmotors hjälp så har jag kunna få till det så att jag trivs med Firefox även om Google Chromes tillägg var bättre och mer funktionella.

Ska testa denna Firefox versionen för att utvärdera om den slutliga versionen kan bli så pass bra så att den passar mig och mina behov.

Det sämsta med Firefox är just nu att dom uppdaterar så ofta så att tillägg och rensningsprogram liknande Ccleaner inte hinner med så att dom fungerar optimalt med Firefox.

Google Chrome är ute ur systemet så IE9 får användas till bankärende och andra viktiga göromål.
Tänk så det har blivit på bara några år , det är knapp två år sen de tvingade Microsoft att frigöra IE från systemet och så kommer då google och tar över och gräver sig ned i systemet, konstigt att ingen protesterar.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem