Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

ERD Commander

ERD Commander

Än en gång är jag verkligen tacksam att detta verktyg finns. Hade dels fått in ett virus i datorn och samtidigt som antivirusprogrammet skannade datorn höll Windows Update på med en uppdatering. När datorn sedan startade om hamnade den i en loop där den ville installera uppdateringarna från Windows. Detta lyckades den dock inte med - utan datorn startade bara om gång på gång utan att komma igång. Med skivan ERD Commander kunde jag starta upp datorn och välja att återställa datorn som den var för några dagar sedan. Därefter var viruset borta, jag kunde göra Windows Update på nytt och min dator är glad och pigg igen!


Blessings

LuckySwede®
Antal svar på detta inlägg: 4
viruset är ju inte borta bara för att du har återstält datorn i ett tidigare skeende.
det är bara ditt register som förlorat det felande inslaget.

Men jag håller med om att det är skönt att komma ur loopen.
Vågar jag säga att mitt patent tar även bort virus.

Det" LyckySwede" pysslar med är en simpel systemåterrställning som oftast är
tillräcklig, men inte alltid.
Viruset var borta eftersom antivirusprogrammet höll på att ta bort det samtidigt som Windows Update var igång.

Annons
har du scannat ur datorn nu? vissa virus kan ligga dolda och med tanke på att du gjort en systemåterställning så betyder det inte att det är bort förrän du har scannat, Ett virus kan ligga dolt länge innan det ger sig till känna. Och då är frågan om du har gått tillbaka nog långt i tiden innan infektionen. Men det märker du då du gör en scanning med ett uppdaterat antivirus,

Tänk på att även uppdatering till antivirus kan påverkas vid systemåterställning, så uppdatera alla säkerhetsprogram efter en systemåterställning

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem