Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Inaktivera varningsmeddelanden

Inaktivera varningsmeddelanden

När jag klickar på en hyperlänk i Powerpoint 2010, så kommer det upp en varningsruta som frågar om jag vill öppna filen. Det vill jag ju, eftersom jag angett en hyperlänk dit.
Hur kan jag inaktivera varningsmeddelanden för hyperlänkar i Power Point 2010?
Jag har kollat på Office hjälpsidor, men de tips som står där stämmer inte. Så då törs jag inte greja med registret heller, som de föreslår, när inte det andra stämmer.
Någon som varit med om detta, och fixat bort rutorna i presentationen?
Antal svar på detta inlägg: 35
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

vart går hyperlänken ??
och vad är det för fil du skall öppna.?
Det är en wmv fil som ligger i datorn
http://support.microsoft.com/kb/925757/sv
Annons
Ja, precis. Det är en av de sidor jag försökt att följa. Kryssrutorna där, är t.ex. inte markerade, plus annat som inte stämmer
Det här löser inte ditt hyperlänk problem och varningen.

men försök att lägga in en film i sida istället
den kan du göra klickbar start för eller att den startar automatiskt
Ok. Jag kan testa det. Dert är sju olika filmer från olika personer. Tanken var att jag har deras namn på sidan som hyperlänk, och klickar på namnet, så startar deras film. Sedan går jag tillbaka (Alt+Tab) och klickar på nästa, så kommer nästa namn upp, och när jag klickar på det, så startar dennes film. Fungerar jättebra, om det inte varit för den där dj..... varningsrutan....
varningsrutan använder sig av IEs regler och testa med att lägga hyperlänken som betrodd i IE eller i mediaplayern
Jag kör Firefox, men kan kolla om det går att göra den betrodd. Jag kanske ska prova med VLC-spelaren, eller vad den heter????
du har ju även ett eget säkerhetscenter i office
Ja, jag har kollat i det.....

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem