Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

3D fungerar inte

3D fungerar inte

Hej på er!!
Det var länge sen sist. Alla lever räknar jag med sega som ni är
Det är så att jag har precis handlat hem en ny dator och det var viktigt att jag köpte en skärm som det ska gå att titta på 3D filmer med så det gjorde jag. Med skärmen medföljde även två par 3D glasögon. För ett par timmar sen var det dags att premiärtitta på lite 3D film. Lika upphetsade och förväntansfulla som de fååriga var innan filmen, lika besvikna blev de när filmen började. Det fungerar inte, snopet. Det ser likadant ut med glasögonen som utan, rödgrönt suddigt ni vet. Är det någon av er uvar som vet om det är någon speciell inställning man måste göra på skärmen tex för att det ska fungera?
Antal svar på detta inlägg: 8
pluppen!

Det finns olika glasögon till olika filmer. Jag har blått hö. och rött tlil vä.
Du kan testa på denna filmen, men det är ingen höjdare med 3D ännu, men det kommer. Sony TV är visst långt framme. Där behövs deras glasögon.

http://www.youtube.com/watch?v=vFk8ysEtsSk
Hehe har du ett blått och ett rött? Vill minnas att jag på 80-talet ett par såna eller om det kanske var grönt och rött. Hur som helst fungerade inte ditt youtube klipp heller tyvärr. Vete tusan vad jag gör fel, det kunde ju vara så att det är mig det är fel på men vi är fyra stycken som har testat och det fungerar inte för någon av oss.
Lite off topic nu men jag ser att du har över 10000 inlägg leiake, wow.
Annons
är det Cinema 3D-tekniken du skall titta på, så är det cirkulär polariserande glas.
Är glasögonen påslagna? Dom jag har testat har det varit en liten strömbrytare på som man måste trycka på för att dom ska funka,men det finns kanske andra varianter..
Det är ingen sådan hightech pellefant. Ser ut som vanliga solbriller med brungröna glas.
Men jag kan inte se vad dom heter. Skärmen dom kom med heter iallafall hp 2311gt 3D LCD Monitor
http://www.macnn.com/reviews/hp-2311gt-3d-monitor.html

Den skärmen är det. Om du scrollar ner lite så ser du hur glasögonen ser ut.

Om jag läser riktigt Göcke så har dom cirkulära polariserande glas.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem