Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Ta med sig Laptop på semester

Ta med sig Laptop på semester

Hej!

Det är så att jag kommer resa med bilen och vill ha Laptop med mig....Hur går det till om man blir stoppad o på gränsen till landet eller ut från landet så hittade de min Laptop..Måste man anmälla att man har laptop med sig eller inte? De kan jo ta min Laptop i vissa länder om man inte har anmällt det på gränsen(Tullen) eller va det nu heter!!

Nån som vet nåt om det vad man kan göra?

Antal svar på detta inlägg: 10
I EU är det inga problem.
För jag ska resa till Bosnien med en vän där finns gräns de kontrollerar din pass,de kollar hur många väskor du har med dig,och t.o.m kollar de på bilen motor os.v....Jag har hört att man måste anmälla på gränsen att man tar med sig Laptop in i landet o sen när man går ut från landet måste man av registrera att man tar med sig sin egen laptop tillbaka os.v...Annars kan man få böte eller åka på domstol...Så jag är Osäker på va som gäller där nere...
kontakta konsulatet , så får du reda på vad som gäller i respektive land du skall åka igenom (besöka).
Annons
aa okey..mm försöker hitta lite information kring det hela men svårt att hitta..
http://korta.nu/8ve74

råd för resa till bosnien
Tackar :) Ska läsa genom detta :)
Det viktigaste att du inte får snacka i mobiltelefon och inte får ha radarvarnare i bilen
Admir_Z!

Du har tydligen hemlängtan.

Glöm det! Semestra i Sverige! Det är ofarligt än så länge.

Jag har kollegor som reser til Turkiet, och står och glor in på sitt gamla land.
Det dämpar deras hemlängtan.

Undrar vad hemlängtan är. Är det att alla människor är snälla och pratar så man
förstår vad dom säger, eller vad är det.
Nu har jag visserligen aldrig åkt till Bosnien, men. Jag åker ofta (3-4 gr/år) ner till Kroatien och ibland igenom Serbien. Jag har ALLTID med mig min laptop. Oavsett jag flyger eller bilar. Aldrig någonsin har någon ifrågasatt min tekniska utrustning och kan inte för mitt tro att någon skulle göra det i Bosnien heller.


/B
Bosse!

Har man rent mjöl i påsen, så kan man resa runt hela världen.

Det har jag gjort. En gång var jag i Danmark.
Men jag har aldrig varit i Finland.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem