Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Skrivarport 1

Skrivarport 1

Vilken är port 1 av 4 st USB-ingångar, baktill på datorn. Jag försöker lägga till en gammal skrivare till en ny dator-och det har funkat. Men efter en ominstallation funkar det inte.
Antal svar på detta inlägg: 9
Portarna är vad jag vet inte numrerade i förväg, utan visas om man ansluter något till dem. Får du inte upp ett meddelande när du pluggar in skrivaren? Det visar att porten hittat skrivaren i så fall.
En bra idé är också att prova olika portar.
Kan också bero på hur du ominstallerat, har du använt originalinställningar, dvs, installationen från datorleverantören kör in alla drivrutiner och program som följde med datorn. Har du däremot använt en ren installation och manuellt kört in nyckeln till ditt operativsystem kanske inte alla drivrutiner finns med? Kolla upp det.
Annons
Tack jag provade samtliga 4 portar utan resultat. Sen bytte jag namn på port eftersom det bildats kopior av skrivarport (?), markerade skrivarportkopia 1 och si då kom skrivaren till livs.
Fast vid Enheter och skrivare är skrivaren osynlig. Men det kvittar-den funkar. Konstigt.
sihe
Fattar inte ditt svar riktigt, svårt att hänga med, tyvärr. Hoppas någon annan kan hjälpa dig.
låter som du inte har rätt drivrutner för skrivaren. precis som IvoBaloo säger
utan fått någon standardskrivar drivrutin. Funkar det , så kör på den.
om det inte finns specifika för just din skrivare.

skrivaren har tydligen några år på nacken.
vilket OS kör du
Skrivaren är otroligt gammal, en HP 1100, Datorn är otroligt ny en HP 6702(?) med Windows 7 Home i sig. Så jag har skarvat med gammal skrivarsladd med en USB-sladd, en sk (vet int vad det heter men Kjell & Komp har färdig skarv) ( En toppenbutik när det gäller datorkomponenter och annan teknik.)
Drivrutinen är hämtad första ggn via nätet men inte andra ggn då datorn säger att den redan finns(dvs efter ominstallationen).
Att jag väljer att ha kvar skrivaren är tre anledningar, dels den funkar, jag har flera fulla toners och jag skriver minimalt.
jo men då förklarar det ju saken.
kör en lika dan HP själv via skrivardelning på en nas och använder samma koppling.
parallell printerkabel till USB
OK!
Parallell printerkabel till USB..ja det låter helt rätt. Skrivaren är ett tröskverk som klarar bara ett ark i taget, men det duger för mig. En restprodukt från jobbet liksom toners:na, då vi bytte ut dessa skrivare till HP med liggande ark-skrivare. HP stationär dator är däremot ett under - så tyst att jag int hör att den är igång. Så skönt. Liten och kompakt, snabb och rymlig: i-5, 3,1 GHz, 8GB RAM, 2TB minne.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem