Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem med IE9

Problem med IE9

Har fått formatera pga totalflipp på datorn. Har nu fått igång allt inklusive uppdateringar och SP1 till Windows 7. Mitt problem bottnar i att min IE9 är seg att öppna. Det tar ca 10 sek innan startsidan (Google.se) är uppe. Så var det inte innan jag fick formatera datorn. Tilläggas skall att Google Chrome öppnar samma sida på under 1½ sekund. Vad kan vara fel?

Inga onödiga svar såsom att jag ska använda andra webbläsare eller bara köra med Google Chrome tack.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Angående ditt problem med IE9 så finns det nog inga bra svar, kan berätta att jag och min sambo sitter vi varsin dator (exakt samma modell och märke) och vi har bägge formaterat om nyligen först jag sedan hon. Innan så hade jag problem med IE9 hela tiden inte hon fungerade hur bra som helst.

Nu efter formateringen så är det mitt som fungerar men inte hennes, jag har skrivit till microsoft och påtalat detta problem. Som brukligt så vill de gärna veta om jag har "Laglig" version av win 7 vilket vi bägge har då det följer med datorn.

Jag har då fått svaret att jag ska nog ta bort och ominstallera IE9, men detta har jag provat tidigare och det har inte blivit någon skillnad alls. Vet inte om det är någon uppdatering till IE eller flashplayern som gör att det blir segt, låser sig osv.

Hoppas du finner en lösning på problemet och kanske dela med dig av ditt fynd. /Bandit
Hej och tack för ditt svar Bandit.

Jag har också prövat med en ominstallation av IE9 men det blev ingen förbättring. Ringa Microsoft är nog ingen bra idé för mig.......

Slåss för övrigt med andra helt oförklarliga fel som följde med formateringen men dessa tar jag inte upp i denna tråden.

Ska schemalägga en chkdsk så får jag se vad detta kan ge.

Finner jag svar så givetvis lägger jag upp detta här.
JonahHex!

om du googlar problemet på engelska så får du upp några olika förslag på möjliga lösningar då detta verkar drabba många människor men av olika anledningar.
Verkar vara något problem med en eller flera uppdateringar och då olika lösningar kopplat tlll detta och vad man har för dator mm.

ingen lösning till dig men...hoppas du hittar något som kan hjälpa dig
Annons
en strid på kniven är det vad det handlar om

har du gjort allt det du säger JonahHex så är det inte troligt
att det är enbart IE9 som är boven
Ja så var det problemet löst. En sten släppte från mitt hjärta. Visste att svaret fanns någonstant där ute bland Googleträffarna. Jag skulle bara hitta det som var rätt.

Felet var att det var en inställning i Lan i IE´s inställningar.

Verktyg/internetalternativ/anslutningar/lan-inställn
ingar


Rutan automatisk identifiering av inställningar var ibockad därav en slö uppstart av IE.

Tack för hjälpen.
Tack för feedbacken JonahHex, nu är ditt tips även sökbart på google
Vad ska man googla på
Roade mig med att instalera en ny win7 med IE9
och den har din inställning ibockad som standard JonahHex.
Jag roade mig oxå med att prova, men då gick IE9 trögare. Den rutan skall
vara ibockad. Helt klart!!

Jag tror att JonahHex inte har betalt sin bredbandsavgift, därför bråkar datorn.

Kör min "fabrikare". Innan du gör det så dra ur alla sladdar så hela ditt nätverk
blir rent. Modem ,router,skrivare och lite annat.

Börja sedan från början och tänk att du har köpt allt nytt idag.

Viktigaste är ju att betala bredbandsfakturan först!
Varför ska du in och sabba varenda tråd leiake? Har du inget att tillföra så håll dig borta.

Du är kunnig och en jä...l på att uttrycka dig i ord men än en gång: Varför sabba? Sen borde du veta vid detta laget att en lösning på en dator kanske inte är lika bra på en annan. Gläd dig istället för att problemet kunde lösas.

Till sist så ska du inte "tala" om för mig hur eller vad jag ska göra med min dator. du och din "fabrikare" kanske löser problemen för stunden. Uppkommer problemen igen så sitter man i skiten igen. Bättre att lösa det så man vet hur man ska göra nästa gång det uppkommer.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem