Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Telia-mail-google

Telia-mail-google

Hello ävvryhopa, någon av er som har Telias mailadress här inne? Google vill inte öppna den idag som vanligt. Explorer och Firefox fungerar dock,men google är ju så mycket snabbare så man tar ju helst den. Det har varit så hela dagen, dock igår fungerade allt som vanligt. Hälsn. L.
Antal svar på detta inlägg: 26
Sidor: 1 2 3 Nästa »

kan vi försöka lära oss vad som är vad

Google som öppnar mail???

lagera menar du gmail.?

eller menar du google-chrome webläsaren?

det låter ju mest naturligt när du säger att Firefox och Explorer fungerar, så menar du förmodligen InternetExplorer (IE) och Firefox

och då loggar du förmodligen in via webläsarna och inte via någon klient på din dator.

fungerar inte google-chrome så kan du kanske börja med att
tömma cachen (historiken)
kontrolera också att du har en https anslutning

lycka till
Hej Göcke, klart att jag var lite "murrig" där, det är ju google-chrome-webläsaren förstås, jag ska prova att tömma minnet få se om det blir någon skillnad, alltså inte mitt minne då, hehehe. Kan ju vara ett tillfälligt trassel mellan Telia och Google med. Vi hörs, L.
fungerar IE & FF så ligger det nog hos chrome
telia kan du ju fråga på deras suportsida.
Annons
Göcke tjenixen, jag tittade just på Telias sida igår kväll, forumet där visade flera frågare med samma problem från samma tidpunkt, så det är väl bara att vänta och se vad som händer, vi har ju ändå IS och FF så det löser sig i alla fall. Trevlig Helg, L.
Hej, man får vara med om en hel del mysko-grejor i rymden. Felet med Telias Mailbox står kvar, och i dag vid ett försök att skicka en krysslösning via nätet visade det sig att bokstaven Ä inte gick att få in i krysset. I motsats till FF och Explorer till ex,där går det bra. Intressant sak. Ha en skön helg alla. L.
lagera , du får skippa chrome

nu fick jag det sagt....
Göcke!

Efter alla dessa så börjar du fatta att vi är lite "kocko". Du tror att alla kan lika mycket som du kan.

Du är urusel som pedagog. Minst sagt!

En pedagog skall förutsätta att alla är apor.
Själv var jag en apa i början. Nu är jag lite bättre.
Men ändå en apa.

Om vi tar"lagera" så är han en "mysig" typ. Men han kan inte skilja på alla
webbläsare och lite Telia hit och dit.

Det är JonahHex:s fel. Han håller på att byta webbläsare. Varje dag.

skulle det vara så leiake , då blir jag arbetslös

Nej jag tycker bara att två webläsare är för mycket, nu är det fler än fyra
inget företag i världen hinner med att ändra förutsättningar varenda vecka.

för det är det som händer nu, ju fler kockar ....
just nu är det värre än vad vi hade på 90talet, när striden mellan Netskape %
IE var som värst.

då kunde en konsult döda ett helt intranät på ett företag bara genom att uppgradera en webläsare utan att fråga om vad som skulle hända.
Nä du leiake. Det var ett bra tag sen jag bytte webbläsare. Google Chrome är min favorit och jag har alltid gått tillbaka till den oavsett vad jag har provat.

Sen å andra sidan så är det väl mitt och andras val vad vi använder? Vi hackar inte på er gamla uvar som sitter och häckar med Internet Explorer 8 eller 9 så varför ska du hacka?
Göcke!

Då fick vi det sagt.

Det räcker med en webbläsare.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem