Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Blåskärm och omstart

Blåskärm och omstart

Jag har fått ett problem med min laptop, när jag stänger ner den så kommer det upp en blåskärm och sedan startar datorn om igen, vad är det för fel?

Jag kör med Windows 7 i den.
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

kan vara drivrutinsfel
Okej, är det något an kan köra något program så det kan hitta felet eller hur ska man kunna hitta felet?
När började problemet. Kan det vara windows update?
Jag fick problem med drivrutin till det trådlösa nätverkskortet som fanns att ladda ned på windows update för ett par veckor sedan. Det blev också blåskärm hela tiden, så den kan jag inte använda.
Kör systemåterställning
Annons
Undrar hur lång tid det kommer ta innan Liake kommer och hojtar om en "fabrikare" i denna tråd. ;)

/B
Jag har satt i ny hårddisk och uppgraderat ramminne i den, installerat helt ny version av win 7 och gjort alla uppdateringarna så då kan det var som du säger PerAsk att det kan vara någon drivrutin jag har installerat från windows update men hur ska man veta vilken!!! Jag får testa lite och se om jag kan utläsa nästa gång jag får en blåskärm vad det kan vara men den försvinner ju så förbaskat fort och startar om datorn.
Challe , PerAsks idee är helt ok om du vet att det fungerade innan den senaste uppgraderingen. för vid uppgraderingen kan du ha fått nya drivrutiner .

men är du inte hundra på detta så avakta med detta tills du inte har någon väg ut.

du kan testa genom att kontrolera vad OSet säger om prestandaklassifiseringen
och om Åtgärdscentrumet varnar för något känt/okänt problem.

eller rent av gå in i kontrollpanelen för att söka/åtgärda problem.

eller så försöker du skriva ned vilken kod du får på blåskärmen.
den pekar på den enhet som kraschar.

sen drog jag mig tillminnes att du letade minnen, har du gamla minnen i nu eller är alla nya. eller en mix.
Jag har två nya 1 GB minne i den. Jag skall kolla upp era alternativ och svar nästa gång jag har den i gång så ska vi se vad den säger.
du har inte mycket att hämta hos acer, men dessa drivrutiner går att hämta
http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04284.JPG
Om du har två nya minnen i den så skulle jag nog testat vart och ett för sig. Det vill säga att du bara har ett av minnena i när du startar upp datorn. Blåskärmar beror väldigt ofta på att det är något fel på maskinvaran. Bara för att minnena är nya behöver det inte betyda att de är hela.

Blessings

LuckySwede®
Jag råkade ut för exakt samma sak (nästan) jag var och inhandlade ett nytt grafikkort till min förra dator, den var starkare och med mer minne. Drog ur sladdar, skruvade upp och satte i kort sedan tillbaka med allt igen. Startade datorn och fick blå skärm, jag blev givetvis arg och förtvivlad.

Höll på och fixade med detta tills jag själv förstod att mitt el aggregat och moderkortet var alldeles för klena för att orka dra runt kortet, och fick blåskärm för datorn hittade ju inget grafikkort..

Men jag lärde mig en sak, "Kolla först hur mycket moderkort och annat orkar med" man sparar pengar på det sättet.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem