Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem med FireFox

Problem med FireFox

Hej

Jag tycker att det är jättejobbigt att flera program tar över sökmotorerna. Jag ville använda FireFox men har ofta funnit att andra, knäppa varianter tagit över sökfunktionen. Just nu är det SweetPack toolbar som tagit över. Funmoods ligger tydligen också kvar i FireFox, fast jag jagat det ganska länge.

Nu tänkte jag att avinstallera FF, för att kanske senare installera det igen. Det gick inte att avinstallera! Startade om datorn, hjälpte inte, stängde ner FireFox men det gick fortfarande inte att avinstallera.

Google Chrome uppförde sig likadant som FF, ändrades till trams och var svåråterställt. Men det gick i alla fall att ta bort!

Just nu verkar det som om Internet Explorer håller på sig, har varit tveksam att uppgradera IE till 9 eftersom de flesta på IS verkar vara missnöjda med IE 9.

Förresten, jag är ganska ny på IS men tycker att det kunde vara mera fart på frågandet. Har hört att det för några år sedan var ganska mycket över 1000 användare per dag.
Antal svar på detta inlägg: 45
Sidor: 1 2 3 4 5 Nästa »

Hej svennew. Vad menar du med att flera program tar över sökmotorerna? Jag kör Firefox och för mig fungerar Google precis som det ska och även de andra som jag brukar använda mig av.

Däremot så vet jag att olika program kan lägga till andra sökmotorer, verktygspaneler osv. ett exempel är IncrediMail som lägger till sin egna sökmotor / verktygspanel.

Om du har ett program som gjort det samma med din dator så hjälper det inte att du tar bort och lägger in FF flera ggr eftersom programmet ligger kvar, utan du får försöka ta bort programmet som stör.

Du skriver i slutet att: "Har hört att det för några år sedan var ganska mycket över 1000 användare per dag." Vart ser du hur många som är inne nu på IS?

/*Bandit*/
svennew:

Allt går avinsallera,sävida du inte fått virus i datorn. kan du inte med Window avinstall.

Så försök med Revo Uninstaller eller IObit Uninstaller.

Beträffande webbläsare så har alla sina favoriter och förordar naturligtvis vad de tycker är bäst, men inte behöver man tro allt som skrivs här.
Bättre skaffa sig egen uppfattning, klankar inte på någon webbläsare, var och en anväder vad de vill.
Men inte är det fel på IE9, som offta påstås. "L"

mvh.
svennew , hur vi än vrider och vänder så har alla en egen åsikt.
precis som med webläsare

kan du inte avinstalera programen då är det dåligt.

prova med att ta bort alla plugginer mm först som du fått i webläsaren
går inte det så har du nog ringat in de som sabbar för dig
Annons
angående antal besökare / dag, så kan ni inte se det
däremot så hade Daniel en graf som visade på statistik för detta under den gamla versionen av IS. som visade månadsvis.

däremot kan ni se antal inloggade just nu och det är något helt annat.
Bandit
Det finns många bra saker med InternetStart. Den främsta är väl alla bra och trevliga medlemmar!

Då är det bra att det finns många medlemmar och mycket aktivitet på IS. Jag upptäckte att det den senaste veckan varit ungefär lika många aktiviteter, frågor och svar tillsammans, som dagar. Tio dagar - tio frågor eller svar.

När man är inne på Forumet så syns "Inloggade just nu: 160"

Nu ska jag läsa alla svar och fixa mina problem!

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04290.jpg
Vad är det med ff? Det tar 4 sek. att öppna eländet! Och ändå har jag knappt några addons!

Ie och go och opera är ju snabba!
Thomas2. Prova och töm cachen i FF. http://www.java.com/sv/download/help/webcache.xml

Kolla sen om du har den senaste versionen FF.

Sen undrar jag lite försynt. Har du verkligen 4 webbläsare installerat?

Viken startsida har du? Har du några verktygsfält installerat på FF?
16.0.1 ff.

För tillfället bara 3 webbläsare!

Nä'r jag trycker på redigera i menyfältet är det bara två tryckbara (Sök och Makera) kommer inte längre!!

Startsida är IS!

JonahHex

Jag har tömt cachen!! Men inte starta den snabbare för det!!

Nej inga vertygsfält!
16.0.2 är väl den senaste FF
i alla fall fick jag det senast, jag uppgraderade

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem