Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Mobilt bredband

Mobilt bredband

Jag försöker hjälpa en kompis att installera mobilt bredband på hans laptop.

Laptopen är av märket Fujitsu Siemens Windows Vista Basic SP2.

Laptopen har aldrig tidigare uppdaterats, så igår installerade jag 188 uppdateringar.

Installationen för det mobila programmet är ”Stay Connected” och mobilmodemet heter Huawei E367.

Problemet är att Stay Connect inte ”hittar simkortet” i det mobila m...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 32
Sidor: «1 2 3 4

Hej Göcke

Jag har problem med mitt Comviq/Tele2 modem. Det gick bra en helg men nästa helg hade det tappat kontakt med Comviq och visade en sida från Tele2, antagligen från Danmark för det blev A/S.

Nu låter din uppfattning, om att drivrutinerna är lättpåverkansbart placerade i minnet på modemet, mycket sannolika. "annars så tror jag att det handlar om drivrutiner som har blivit fel. rätt vanligt på usbmodem eftersom de ligger i minnet på modemet", Göcke.

Om nu mitt modem förlorat sina rätta drivrutiner, hur ska jag få tillbaka dem. Hur gör jag en "fabrikare" på modemet?
svennew , ditt problem låter mer som att datorn försöker hitta nytt nätverk.
inte att det är drivrutinfel.

det är det jag får i maggropen när jag läser ditt förklaring.

fabrikare med modem är det samma som att du gör den strömlös och sätter i den igen. ny mikrokod är något annat till modemet..

det jag har stöt på är ofta att alla trådlösa delar är igång på datprn, bluethoot inbyggt trådlsöt nätverk osv , kan få den att försöka jaga nytt nätverk.
ett annat problem kan vara störningar i radiovågorna.

Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem