Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Doftöverkänslig HELA ÅRET

Doftöverkänslig HELA ÅRET

Vill du lukta gott?

Deodorant, schampo, rakvatten, tvål, hårspray, hudlotion, tvättmedel, mjukmedel m.m. och är dofter som av många förknippas med att vara ren och fräsch. Produkter som alla innehåller bl a parfym.

Men dofter är inte en njutning för alla. Det som är en behaglig doft för de flesta kan vara stark och irriterande för den som har en överkänslighet mot dofter. Många blir mycket sjuka av pa...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 248
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 Nästa »

Göran H :

Iställetför att klicka på dem kan du ju klistra in dem i adressfältet. Länkarna fungerar på mi PC i alla fall.
ursäkta, trodde själva meningen med kompletta länkar var att man skulle kunna klicka på dom och komma till adressen. Du får väl ändra tex http till **** och tala om det, så att idioter som jag ska fatta att man ska klistra in dom i adressfältet.

Göran H:

Doftöverkänslighet och likaså elöverkänslighet är den ultimativa formen av allergi/överkänslighet.

Tro? Här tros ingenting det är fakta som gäller,
Annons
Ursäkta mig Felicia men du verkar vara helt fanatisk på gränsen till störd.......
Ursäkta mig om jag störde dig, men jag kan omöjligt veta att länkarna inte fungerar så som jag tänkt. Det var när jag själv provade att klistra in dem som jag upptäckte att det gick alldeles utmärkt att klistra in dem i adressfältet.

På vilket sätt verkar jag fanatisk?

P g a att jag råkar kunna en hel del i ämnet?

Okey , Nu lugnar ni ner er lite.
Jag har justerat en del av länkarna som Felicia klistrade in.
och det var höger och vänster hakparenteser som var största boven, en del av de andra måste ni själva kunna se att de är avbrutna. och kopiera hela själva om ni skall lyckas.
Oops... en till som upptäckt att Felicia är fanatisk. Synd, för det är sådana som Felicia som får en att tappa respekten för problemet.
Helene: Tja, ett par av mina kusiner kan inte äta citrusfrukter eller dricka rött vin. Min mor tål inte vissa starka ostar .. ett par sådanna exempel.

Men, here's the inside scoop for you sweetheart, min morfar var väldigt alergisk mot citrusfrukter ganska länge, tills han bestämde sig för att det var trams och började äta dem. I början kliade det något fördömt, men efter ett par år av gradvis minskade besvär så försvan de helt.
När jag var liten så bodde en kille på samma gata som hade pälsdjursalergi .. vi hade katter hemma. Efter några års exponering och oavbrutet kliande på stora röda utslag så började hans problem främst med just våra katter minska och slutligen försvinna. Han har idag inga problem med några pälsdjur alls.

Men Ingvor och Felicia kan sitta i sin stuga nånstans i norrland och tycka synd om sig själva såvitt jag bryr mig.

Dessa I-landsproblem känns bara löjliga .. Felicia, du som är sådan vän av fakta, var snäll och plocka fram uppgifter på hur många utav afrikas befolkning som lider av SHR .. Jag gissar färre än Eslövs.

Jag vidmakthåller det jag tror, att alla som tror sig lida av SHR bara är ångestridna stackars rika västlänningar som behöver göra sig ett hederligt handtag någong gång .. ta i med hela kroppen istället för att sitta och läsa böcker om hur synd det är om alla med SHR..
LosLovos, om ett spädbarn eller något äldre barn får utslag på hela kroppen beroende av parfymerad talk eller tvättmedel..
eller rinnande näsa och ögon
Ligger det psykologi/arbetsvägran lathet eller inbillning i detta också?

Barnet vet nog inte det blekaste av vad som kommer på
dennes lott när den blir större.

LosLovos så enkelt är det nog inte som du vill hävda.

Så uppgiften till dig i fortsättningen är att ta reda på om det finns
allergier och liknande symtom i tredje världen.
Istället för att låta andra leta upp fakta åt dig.

För det gör det, men problemen med andra sjukdommar
och brist på mat är så ofantligt mycke större.
För att inte tala om bristen på mediciner.

Men det föringar inte problemen som vi kan ha här på hemmaplan
För ingen vill gå omkring och må dåligt inte ens du LosLovos

i fortsättningen vill jag att ni slutar att beskylla varandra för en det ena och andra, och försöker att hjälpas åt att finna bra sätt att
leva tillsammans, jag tror inte att vi kan lösa allt. men har man inte försökt så kan man inte veta




Hallå allesammans!

Tänk om jag hade haft ett synligt funktionshinder istället för detta
osynliga. Vad jag skulle ha kunnat göra mycket här i världen och
vad roligt jag skulle ha haft och vad mycket hjälp jag skulle ha
fått. Som det nu är så måste jag hela tiden försvara mitt osynliga
medicinska handikapp! Förstår inte varför människor är så
oempatiska! Jag får göra vad jag kan och inte önska vad jag inte kan. Det är detta som är skillnaden för många utav oss.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem