Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Doftöverkänslig HELA ÅRET

Doftöverkänslig HELA ÅRET

Vill du lukta gott?

Deodorant, schampo, rakvatten, tvål, hårspray, hudlotion, tvättmedel, mjukmedel m.m. och är dofter som av många förknippas med att vara ren och fräsch. Produkter som alla innehåller bl a parfym.

Men dofter är inte en njutning för alla. Det som är en behaglig doft för de flesta kan vara stark och irriterande för den som har en överkänslighet mot dofter. Många blir mycket sjuka av pa...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 248
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 Nästa »

*doftöverkänslig HELA ÅRET*

har slagit forumrekord!
mest läst av alla! det är minsann något att sniffa på.
Gamlan:

Den artikeln är onekligen en smula otäck, man undrar ju vilka ämnen som finns i allting bortsett från det som råkar undersökas för stunden. Jag kan inte annat än att återupprepa det jag alltid har sagt, man skall köpa ekologiska produkter.

m0zQit0z:
Vist är det ganska befriande och upplyftande att den mest lästa tråden handlar om detta, i jämförelse, tämligen vardagliga problem och inte om våldtäkter och invandringspolitiken och allt annat hemskt som man ibland tror är det enda som det pratas om. Eller vad säger du?
Kul med julkort..........har jag alltid tyckt.
Blir gråtfärdig när jag läser om att i år ska de dofta. Även om ingen av mina vänner skulle drömma om att skicka ett sådant till mig så räcker det med att de har legat i säck och låda med andra.
Vart är vi på väg? Vad innebär EUs nya kemikalielag? Egentligen?
Annons
Ja du gamlan, jag har protesterat idag både hos Posten, som
tipsar om "Doftisar" på dina julkort, och hos en del livsmedelsbutiker och hos Aftonbladet. Har begärt svar från dem alla om deras otroligt dumma påhitt. Krydda julen kan vi göra var och en hemma hos oss själva. Vi behöver ingen hjälp till detta.
En del tycks aldrig ta till sig kunskap hur mycket man än lär ut!
det här med doftande julkort är det dummaste posten hittat på på länge...
har slutat skickat julkort sedan några år tillbaka och de som jag ev kommer att få ska jag returnera till posten - dom kan ta hand om sina doftkort själva...
det är tur att det finns doftfri mail..
Snart jul o för att göra sina inköp av livsmedel måste man passera ett hav av hyacinter.En blomma som många som inte är överkänslig mot annat får andnöd o huvudvärk av. Det gäller att hålla andan o springa fort som den. Ok att det säljs blommor även där men just hyacinter borde förbjudas i livsmedels affärer
Gnuggisar med glöggdoft, pepparkaksdoft och apelsindoft som kan klistras på årets julkort.

- Vi fick dammsuga hela Europamarknaden efter gnuggisar, säger Björn Lindblad, reklamchef på Posten.

Läs artikeln på
http://www.n24.se/dynamiskt/reklam_media/did_11052839.asp

Vilken onödig möda en del ställer till med!
Hej!

Ville bara tala om att jag har riktiga vänner! Inte en enda gnuggis till mig. Men däremot så hade två av mina vänner fått gnuggisar och de luktade inte ens pepparkaksdoft, som utlovats av Posten.
Luktade helt enkelt illa!

Gott Nytt 2006 önskar jag alla kompatanter i detta forum.
Lite information tog ni allt till er i alla fall.
Om vi alla skulle ta hänsyn till allas problem, hur skulle världen se ut då???
Om allt som någon skulle vara allergisk mot skulle vara förbjudet???

Är det kanske inte mer rimligt att de som har problem ska ta hänsyn till de som inte har problem???
PCT skrev

Om vi alla skulle ta hänsyn till allas problem, hur skulle världen se ut då???

Är det kanske inte mer rimligt att de som har problem ska ta hänsyn till de som inte har problem???

gamlan:
Hänsyn och empati är en bristvara i vårt samhälle och se som det ser ut.
Om alla hade ett litet, litet uns av detta skulle alldeles otroligt mycket se så annorlunda ut, för oss alla, oavsett vilka problem vi har.

Och du, jag skulle visa dig jättemycket hänsyn, om du doftade. Jag skulle genast lämna rummet och inte störa dig på något sätt.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem