Onsdag 17 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Tecken istället för bokstäver

Tecken istället för bokstäver

Får mail från Japan. Men istället för bokstaver är det bara obegripliga tecken! Försökt flera gånger, funkar inte ändå. Varför?
Antal svar på detta inlägg: 28
Sidor: «1 2 3

"Flerspråksstödet"! Ska jag hämta det på nätet eller har jag det på "XP skivan" eller vad?
Hittar det i windows. Återkommer efter installationen
Tack så länge!
om du går till kontrolpanelen och väljer att lägga till program
och där välja windowsprogram , flerspråks stöd
om du är osäker så kan man söka i hjälp med samma fras
och få hjälp den vägen

eller i IE för IE
Hjälp/innehåll index fliken index och så fyller du i med
flerspråksstöd så får du en förklarande text hur man gör för IE

Annons
Tack så länge! Fortfarande har jag inte lyckats åtgärda felet men vi får nu se!
Gå in på "nationella inställningar och språkinställningar" i kontrollpanelen och under flicken "språk" klicka i "installera filer för Östasiatiska språk" då har du stöd för de japanska alfabetena. Det västerländska alfabetet de använder ska inte vara några problem med alls vare sig du har stöd i windows för östasiatiska eller inte. Jag snackar med några från japan på MSN och hade inga problem att se deras tecken när de skrev med västerländska tecken, enda som blev problem var när det gällde de vanliga japanska alfabetena, samma sak var det med kineserna jag snackar med.

Tror inte det borde vara några problem att logga in på personens hotmail förutom att det troligen står med japanska tecken där precis som för de japanska sidorna på MSN.
Göcke och Rob:

Stort tack! NU, efter att jag har installerat "östasiatiskt språkstöd" kan jag läsa e-posten. Men för att kunna läsa det måste jag varje gång ändra koding och sedan ändra tillbaka! Hur är det på msn messenger då?! Är det likadant även där med att ändra koding och så?!
testa med att ställa codningen till automatisk IE
Jag ändrar ingenting för att kunna läsa japanska tecken det fungerar automatiskt när jag tar imot meddelanden på japanska eller skriver japanska tecken. SÅ i MSN fungerar det klockrent.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem