Onsdag 17 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Datorbyte

Datorbyte

Hej. Nu har jag skaffat en laptop med Windows 7. Har XP på min gamla med bl.a. Office 2003 och Visial studio 6. Jag har installationsskivor för dessa. Vet någon om man kan installera och köra dessa på W7. Det är ju inte sista skriket precis. Office vill man ju ha och utveckla lite i VB är ju en trevlig sysselsättning.
Antal svar på detta inlägg: 5
Office 2003 kan du instalera rakt av
Visualstudio förmodligen också (eller i kompatibilitetsmod, det ser du när du instalerar det.)

och du kan köra XP i virtual mod också om du vill.

men du kanske redan har Office test instalerad , då skulle jag köpa en licensnyckel för 2010 istället
Installation av office 2003 gick bra. Det finns en 2010 men 2003 räcker för mig och den är ju redan betald. Ska prova att installera VS6 efter lunch
Tyvärr var det alldeles för många kompabilitetsproblem med VS 6 och W7, så det var bara att lägga ner. Nu till något helt annat.

Jag har tidigare använt Office 2003:s Outloock för mina mail, men nu ska man visst använda någon "live" mail. Har försökt följa tråden som finns här, men fattar inget. Är det något program där man kan hämta upp mailen från flera mailkonton till ett. Ex comhem och hotmal och gmail till detta "live". Skulle vilja veta var jag kan läsa om det. Svårt att söka om man inte vet vad man ska söka efter!!!!!!
Annons
Varför inte bara kopiera Outlook.pst från din gamla dator och importera de i din nya dator. Då har du alla konton och mail mm
Hur har det gått, undrar kanske någon.
Jo helt plötsligt ville datorn inte snacka med Internet. Jag och Comhem jobbade med detta i ca 1,5 timme men inget resultat. Gick tillbaka med maskinen till köpstället och dom kunde inte heller hitta vad felet var, så dom köpte tillbaka maskinen. Nu ska jag leta efter en ny, men jag ska inte jäkta. Vill tacka Göcke för hjälpen. Kanske tar jag upp den här tråden igen senare.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem