Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Kan ej starta Windows Defender

Kan ej starta Windows Defender

Vad kan ha hänt? När jag försöker starta Windows Defender via Windows tjänster så får jag ett felmeddelande. Har Microsoft Security Essentials som antivirusprogram.

Länk till bild: http://korta.nu/dfuhk
Antal svar på detta inlägg: 10
MSE avaktiverar Windows Defender. Du får välja mellan dom. Windows
Defender är inbyggt i Window 8 Pro och uppdaterar sig själv automatiskt.

Windows 8 Pro är väl genomtänk, Minst sagt. Nu skall min hjärna också uppgraderas, så blir livet lättare att leva.

Jag provade "Kartor" i W8Pro. Vägbeskrivningen är ett underverk.
Testade att köra mellan Mariestad och Linköping. Det är 17,1 mil och tar 2 tim
och 23 minuter i verkligheten. I W8Pro tar det mindre än 1 sek.

Imponerande. Prova.
Tack för det svaret leiake, då vet jag och behöver inte ligga sömnlös för detta. MSE sköter sig utmärkt så det byter jag inte ut.

Windows 8 är nog inget för mig tyvärr hur mycket ni än lovordar det. Är så glad att jag slapp Windows Vistamöget.

Tack än en gång Farbror leiake
JonahHex!

Du sitter med W8PRo innan Jul, för du kan inte hålla dig. Min dator var bra
innan, men nu har den blivit som ung igen. Både snabbare och med bättre
och skarpare foto o filmer. Markant skillnad.

Något har hänt. Det kan vara inbillning, men jag brukar märka skillnader.
Annons
Nähe du! Det gör jag inte. Här har kladdats klart med både startmenyprogram och teman och annat med för den delen. Windows 7 stannar på min dator pga en liiiiiten liten anledning som jag inte kan ta upp här.
glad att jag slapp Windows Vistamöget.!!!!! Vad är det för fel på vista?? Det funkar bra!!
Håller med Thomas2, Vista funkar bra.
bengan!

Och vad har ditt Vista med Windows Defender att göra.

Det är inte bara jag som halkar omkull i trådarna.
För min del så kan ni kladda ihop trådarna så mycket ni vill bara det bli läsvärt. När jag hade Vista (som fanns förinstallerat på min köpta dator) så funkade det inte ett dugg. Det bara hängde sig och drivrutiner fick man gå milslånga vägar på intenet för att fixa.

Göcke var nog trött på mig ett tag efter många mail med frågor om Vista.

Nä, Windows 7 är betydligt stabilare och det är också lättare att hitta drivrutiner.

Windows 7 finns gratis att hämta men hur tar jag inte upp här. Aktiveringen är också busenkel om man vet hur man gör.
Tja du lejake, du är här oftare än jag så du halkar nog mera och oftare. Och jag har inte haft några stora problem med vistamöget trots 2 maskiner med Vista.
JonahHex

Då förstå jag att du blev besviken på Vista! Men mitt har funkat bra! Hitills!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem